۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
کمک ۹ هزار میلیارد تومانی مردم به کمیته امداد در سال ۱۴۰۰
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد عنوان کرد

کمک ۹ هزار میلیارد تومانی مردم به کمیته امداد در سال ۱۴۰۰

آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، از کمک ۹ هزار میلیارد تومانی مردم به کمیته در قالب خدمات، کالا، نقد و غیر نقد در ۱۰ ماه گذشته سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار، حبیب الله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه ۸۵ میلیون ایرانی هرکدام به هر نحو و طریقی کمک‌هایی را انجام می‌دهند، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های کمیته امداد در سال‌های اخیر، راه اندازی مراکز نیکوکاری در سطح محلات و ارائه خدمات مطلوب به نیازمندان همان منطقه و همان محله است.

وی تصریح کرد: از ۷ الی ۸ سال گذشته بالغ بر ۸ هزار مرکز نیکوکاری و عموماً با محوریت مساجد در محلات، مناطق و روستاها شکل گرفته است و در واقع مشکلات و نیازهای افراد شناسایی و با کمک خیرین برطرف می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: سالانه فرصت‌های شغلی قابل توجهی در کمیته امداد و با پرداخت تسهیلات توسط حوزه اشتغال ایجاد می‌شود که در سال جاری نیز تعهد امداد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی بوده که در این بخش اقدامات خوبی انجام شده است.

آسوده تصریح کرد: در حال حاضر ۴۵۰ هزار نفر از ایتام در دو طرح اکرام و محسنین تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که این تعداد توسط یک میلیون و ۱۵۰ هزار حامی حمایت می‌شوند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد ادامه داد: در سال گذشته میزان کمک‌های مردمی در بخش‌های مختلف اعم از کالا، نقد، غیر نقد و خدمات بالغ بر ۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم در ۱۰ ماه گذشته سال جاری به ۹ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به تعداد صندوق‌های صدقات اعم از صندوق‌های کوچک، بزرگ، خانگی و معابر اضافه کرد: در حال حاضر ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار صندوق صدقات در سطح کشور داریم که استفاده از تکنولوژی یکی از برنامه‌های کمیته امداد برای جمع آوری صدقات است که از آن جمله می‌توان به صدقه پیامکی اشاره کرد. همچنین استفاده از کد کیو آر کد یکی دیگر از برنامه‌های امداد محسوب می‌شود.

کد خبر: ۱۳۵٬۰۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha