۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
آمادگی حرکت EUR/USD به سمت ۱.۱۴۸ دلار| آیا روند صعودی ادامه خواهد داشت؟
بررسی بازار فارکس؛

آمادگی حرکت EUR/USD به سمت ۱.۱۴۸ دلار| آیا روند صعودی ادامه خواهد داشت؟

جفت ارز EUR/USD امروز موفق شد از پایین ترین سطح روزانه خود در نقطه ۱.۱۳۷۰ دلار فاصله بگیرد و به نظر می رسد این جفت ارز اکنون در حال تلاش برای حفظ ارزش خود در بالای ۱.۱۴۰۰ است.

به گزارش بازار، جفت ارز EUR/USD امروز موفق شد از پایین ترین سطح روزانه خود در نقطه ۱.۱۳۷۰ دلار فاصله بگیرد. اکنون به نظر می رسد این جفت ارز اکنون در حال تلاش برای حفظ ارزش خود در بالای ۱.۱۴۰۰ است. در همین راستا، شاخص‌های اصلی وال استریت نیز پس از افت روز پنج‌شنبه با ارزیابی سرمایه‌گذاران در خصوص احتمال افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه مارس، نسبتاً افزایش یافت.

بررسی اجمالی تکنیکال
تا زمانی که فروشندگان به دفاع از قیمت حیاتی ۱.۱۴۰۰ دلار (سطح روانشناختی، فیبوناچی ۲۳.۶٪ نسبت به آخرین روند صعودی) ادامه دهند. اما در صورت افت بازار، EUR/USD می تواند کاهش خود را به سمت ۱.۱۳۵۰ (SMA دوره ۲۰۰ در نمودار چهار ساعته، فیبوناچی ۳۸.۲٪ اصلاحی) افزایش دهد. در زیر آن سطح، ۱.۱۳۲۰ (SMA دوره ۱۰۰) به عنوان پشتیبانی بعدی قبل از ۱.۱۳۰۰ (سطح روانی، فیبوناچی ۵۰% اصلاحی) در پیش بگیرد.

آمادگی حرکت EUR/USD به سمت ۱.۱۴۸ دلار| آیا روند صعودی ادامه خواهد داشت؟

همانطور که در بالا ذکر شد، ۱.۱۴۰۰ مقاومت فوری پیش رو قبل از افزایش قیمت به ۱.۱۴۲۰ (SMA بیست روزه ) و ۱.۱۴۸۰ (سطح استاتیک) است که عبور از آن، برای تثبیت روند حرکت صعودی ضروری می باشد. در همین حال، تغییر روند فعلی به سمت نزولی، در چشم انداز فنی کوتاه مدت با شاخص قدرت نسبی (RSI) منعکس می شود که در اوایل روز جمعه به زیر ۵۰ رسید.

بررسی فاندامنتال
EUR/USD پس از صعود به بالاترین سطح خود در سه ماه گذشته در نقطه ۱.۱۴۹۶ در روز پنجشنبه، کشش خود را از دست داد و در تلاشی گسترده برای رهایی از فشار نزولی ناشی از معاملات اوایل روز جمعه بود. تقویت مجدد دلار در آستانه روز یکشنبه (آخر هفته) همچنان بر این جفت تاثیر می گذارد و هدف نزولی بعدی را می توان در ۱.۱۳۵۰ مشاهده کرد.

دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده روز پنجشنبه گزارش داد که تورم سالانه در ماه ژانویه به بالاترین سطح خود در چهار دهه گذشته ۷.۵ درصد رسید. داده های حاصل از این گزارش، از انتظار بازار یعنی تورم ۷.۲% فراتر رفته که در نتیجه بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده را تقویت کرد و در عین حال به دلار اجازه داد تا از رقبای خود پیشی بگیرد.

کد خبر: ۱۳۴٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha