۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
افزایش ۲۷ برابری حجم انتقال گاز پس از پیروزی انقلاب اسلامی
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران عنوان کرد

افزایش ۲۷ برابری حجم انتقال گاز پس از پیروزی انقلاب اسلامی

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران از انتقال بیش از ۲۷۰ میلیارد مترمکعب گاز در سال ۱۴۰۰ و افزایش ۲۷ برابری حجم انتقال گاز نسبت به سال ۱۳۵۷ و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مهدی جمشیدی‌دانا، در بازدید یک روزه از ایستگاه صادرات گاز شلمچه و مرکز بهره‌برداری خطوط لوله اهواز در نخستین منطقه عملیاتی انتقال گاز کشور، گفت: حجم انتقال گاز کشور در سال ۱۳۵۷ سالانه حدود ۱۰ میلیارد مترمکعب گاز بود که این مقدار پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با در نظر گرفتن روند آمار مربوطه در سال‌های گذشته و برآورد حجم انتقال گاز در پایان سال ۱۴۰۰، به بیش از ۲۷۰ میلیارد مترمکعب می‌رسد.

وی با اشاره به روند توسعه صنعت انتقال گاز ایران از سال ۱۳۴۴ تا سال ۱۴۰۰، ادامه داد: نخستین خط لوله سراسری گاز و ایستگاه‌های آن در سال ۱۳۴۹ به طول یک هزار و ۱۰۵ کیلومتر به بهره‌برداری رسید و تاکنون ۱۰ منطقه عملیاتی در سطح کشور با بیش از ۳۷ هزار کیلومتر خط لوله، گاز را به مصارف صنعتی و خانگی انتقال می‌دهند.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با تأکید بر تلاش شبانه‌روزی کارکنان این مجموعه اظهار کرد: بیش از ۱۱ هزار نفر در مراکز بهره‌برداری خطوط لوله، تأسیسات تقویت فشار گاز و مراکز اداری در سرمای شدید هوا و دمای منفی ۲۰ درجه در مناطق سردسیر، همچنین دمای بالای ۵۰ درجه مناطق گرمسیر در نگهداری و تعمیرات خطوط لوله در تلاش هستند هیچ خللی در انتقال پایدار گاز به مراکز صنعتی، نیروگاهی و خانگی به‌وجود نیاید.

جمشیدی‌دانا با اشاره به سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران در محرومیت‌زدایی و ایجاد رفاه و آسایش برای هموطنان در سراسر کشور، گفت: بیش از ۳۷ هزار کیومتر خطوط لوله، ۸۸ ایستگاه تقویت فشار گاز، ۳۲۶ واحدکمپرسوری و ۶۱ مرکز بهره‌برداری خطوط لوله در ۱۰ منطقه عملیاتی به بهره‌برداری رسیده است.

وی در پایان به ثبت رکورد تازه در تاریخ انتقال گاز کشور به مقدار بیش از ۸۵۱ میلیون مترمکعب در ۱۶ دی‌ماه امسال اشاره و اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و اجرای به‌موقع تعمیرات اساسی و اضطراری خطوط لوله و تأسیسات تقویت فشار گاز، همه گاز تولیدشده به مصرف‌کنندگان انتقال داده می‌شود.

کد خبر: ۱۳۴٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha