۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
پیش بینی ارزش ۱۲میلیارد دلاری بازار واکسن حیوانات در  ۲۰۲۲| سهم ۲۰درصدی آسیا و اقیانوسیه از بازار
بازار از وضعیت جهانی واکسن حیوانی گزارش می دهد؛

پیش بینی ارزش ۱۲میلیارد دلاری بازار واکسن حیوانات در ۲۰۲۲| سهم ۲۰درصدی آسیا و اقیانوسیه از بازار

در حالی که ارزش بازار جهانی واکسن حیوانی در سال ۲۰۲۱ به ۱۱ میلیارد دلار رسیده پیش بینی می شود تا ده سال آینده یعنی ۲۰۳۲ ارزش این بازار از مرز ۲۹ میلیارد دلار عبور کند.

بازار؛ گروه کشاورزی: صنعت دامداری جهان اصولا با چالشها و مشکلات عدیده ای مواجه است که اصلی ترین آنها شیوع بیماری های مختلف است و به طور خاص با افزایش شیوع بیماری در میان گاوها، فروش واکسن های حیوانی افزایش می یابد. علاوه بر این، سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه توسط کشورهای مختلف تأثیر مثبتی بر تقاضا برای واکسن های حیوانی دارد.

به طوری که بر اساس گزارشات جهانی منتشر شده پیش‌بینی می‌شود که فروش جهانی واکسن‌های حیوانی در سال ۲۰۲۲ به ارزش ۱۲ میلیارد دلار برسد.

از سوی دیگر کارشناسان جهانی می گویند: بازار واکسن های حیوانی از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۲ به طور میانگین ۹ درصد رشد داشته باشد و تا ده سال آینده ارزش این بازار به بیش از ۲۹ میلیارد دلار برسد.

گزارشات منتشر شده همچنین حاکی از این است: بیش از ۳۳ درصد از این بازار را آمریکای شمالی به خود اختصاص خواهد داد.

پیش بینی شده است تا سال ۲۰۳۲ ارزش بازار واکسن حیوانات به بیش از ۲۹ میلیارد دلار برسد

تجزیه و تحلیل تقاضای واکسن های حیوانی از ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ در مقابل پیش بینی های بازار برای سال های ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۲
گزارشات جهانی همچنین می گوید: از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱، فروش جهانی واکسن‌های حیوانی به میزان ۸.۶ درصد رشد داشته است و به این ترتیب در پایان سال ۲۰۲۱ ارزش این بازار به ۱۱میلیارد دلار رسیده است. این در شرایطی است که در سالهای اخیر موارد متعددی از شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام در بین حیوانات و همچنین انتقال آنها به انسان وجود گزارش شده است و از این رو، تاکید بر واکسن های حیوانی اهمیت زیادی پیدا کرده است.

از سوی دیگر با توجه به اینکه گفته می‌شود همه‌گیری کووید-۱۹ محصول نهایی انتقال ویروس مشترک بین انسان و دام است از خفاش ها منشاء گرفته است، دامپزشکان بر تلقیح جمعیت حیوانات در برابر این ویروس نیز تاکید دارند. که این امر خود به طور قابل توجهی چشم انداز رشد صنعت را در طول این بحران گسترش داده است.

بر اساس این گزارش در حال حاضر تولید کنندگان واکسن های حیوانی بر ایجاد آگاهی در مورد اهمیت واکسیناسیون حیوانات تمرکز دارند و همچنین از آنجایی که صنعت غذا به شدت به حیوانات برای تهیه شیر و گوشت متکی است، انتظار می رود تقاضا برای واکسیناسیون افزایش یابد. بر همین اساس گفته می شود که بین سال های ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۲ بازار واکسن های حیوان ۲ و نیم برابر خواهد داشت.

انتظار می‌رود که تا ۱۰ سال آینده، آسیا و اقیانوسیه بیش از ۲۰ درصد از سهم بازار واکسن‌های حیوانی را در اختیار داشته باشد

بازار آسیا و اقیانوسیه چگونه فرصت هایی را برای واکسن های حیوانات فراهم می کند؟
بر اساس گزارشات منتشر شده، با توجه به ابتکارات دولت و همچنین افزایش جمعیت دام در سراسر هند و چین انتظار می رود رشد واکسن های حیوانی در آسیا و اقیانوسیه را تسریع کند. علاوه بر این، سبک زندگی گیاهخواری در هند تقاضا برای شیر و فرآورده های آن را افزایش داده است. بنابراین جمعیت گاو در این دو کشور افزایش یافته است که این به نوبه خود باعث افزایش تقاضا برای واکسیناسیون در منطقه شده است.

علاوه بر این، بازیگران کلیدی در منطقه در حال سرمایه گذاری در حوزه تحقیق و توسعه هستند. بنابراین انتظار می‌رود که تا ۱۰ سال آینده، آسیا و اقیانوسیه بیش از ۲۰ درصد از سهم بازار واکسن‌های حیوانی را در اختیار داشته باشد.

سهم ۶۵ درصدی دام سنگین از بازار واکسن های حیوانی
بر اساس این گزارش افزایش جمعیت دام باعث شیوع بیماری در بین گاو و گوسفند می شود. به عبارت دیگر به طور خاص، افزیش شیوع بیماری « E. coli » در دسته‌های مختلف گاو مانند گاوهای پرواری، گاوهای مرتع آبی، گاوهای کشتارگاهی و علوفه‌های مرتعی چرای دام، تقاضا برای واکسن‌های دامی را افزایش می‌دهد. بنابراین، بر اساس نوع حیوان، انتظار می رود دام سنگین بیش از ۶۵ درصد از سهم بازار واکسن های حیوانی را در اختیار داشته باشد.

کد خبر: ۱۳۴٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha