۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
 شیرینی در زنجان گران می شود
رئیس اتحادیه قنادان زنجان:

شیرینی در زنجان گران می شود

زنجان- محمدی، رئیس اتحادیه قنادان زنجان گفت: قیمت شیرینی در زنجان گران می شود و در همین راستا کاهش فروش هم باعث شده که برخی از قنادی‌ها که به صورت اجاره‌ای فعالیت داشتند، واحد خود را تعطیل کنند.

رسول محمدی در گفتگو با خبرنگار بازاربا بیان اینکه قیمت شیرینی در زنجان گران می شود، گفت: در همین راستا کاهش فروش باعث شده که برخی از قنادی‌ها که به صورت اجاره‌ای فعالیت داشتند، واحد خود را تعطیل کنند.

وی اظهار کرد: متاسفانه در این مدت برخی از شیرینی فروشان به دلیل اینکه دخلشان با خرجشان یکی نبود و خانه نشین شده‌اند.

رئیس اتحادیه قنادان زنجان با اشاره به اینکه از زمان شیوع کرونا تا کنون بسیاری از واحدهای شیرینی فروشی به دلیل نداشتن پشتوانه مالی ناچار به تعدیل نیرو و تعطیلی شده‌اند، گفت: قطعا این موضوع موجب بیکاری کارگران هم شده است که ناراحت کننده است.

محمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱۰ قنادی در زنجان فعال است که کارگر هر قنادی حدود ۷ نفر است، تصریح کرد: همین افزایش قیمت‌ها و افزایش دستمزد کارگر صاحب قنادی را مجبور می‌کند که تعدیل نیرو کند، چرا که برایش صرفه اقتصادی ندارد.

وی یکی دیگر از دلایل تعطیلی واحدها و خسارات آنها را افزایش مواد اولیه اعلام کرد و گفت: در شرایط فعلی گران شدن مواد اولیه و افزایش قیمت انواع شیرینی هم به کسادی بازار دامن زده است.

رئیس اتحادیه قنادان زنجان، با اشاره به اینکه اغلب مواد اولیه شیرینی‌ها وابسته به بالا و پایین شدن دلار است، اضافه کرد: همین امر باعث گرانی بیش از حد مواد اولیه می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه در اولویت نبودن خرید شیرینی از سوی مردم نیز از موضوعاتی است که خسارات بسیاری به این صنف وارد کرده است، گفت: وقتی فشار اقتصادی خانوار افزایش پیدا می‌کند، مردم بر روی تامین کالاهای اساسی خود متمرکز می‌شوند و رغبت چندانی برای خرید شیرینی ندارند.

وی افزود: افزایش قیمت مواد اولیه، شیوع کرونا، افزایش دستمزد کارگران و بالا رفتن سهم کارفرما در پرداخت حق بیمه، باعث شده قیمت شیرینی افزایش پیدا کند که نتیجه آن چیزی جز پایین آمدن قدرت خرید مردم و کاهش میزان فروش انواع شیرینی نبوده است.

کد خبر: ۱۳۴٬۹۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • جواد بیک محمدلو IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
      0 0
      سلام قنادان زنجان همه شیرینی خامه ای رو می دن ۵۵۰۰۰ هزار تومن این خیام میدن ۶۵۰۰۰ هزار تومن لطفا رسیدگی کنید