۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
چین استفاده از قرص ضد کووید را تایید کرد| سرمایه گذاری امریکا برای «پاکسلوید»

چین استفاده از قرص ضد کووید را تایید کرد| سرمایه گذاری امریکا برای «پاکسلوید»

داروی ضد کرونای پاکسلووید برای درمان بزرگسالانی که مبتلا به کووید-۱۹ در سطح خفیف تا متوسط هستند یا بیمارانی که خطر پیشرفت به یک بیماری شدیدتر برای آنها وجود دارد، تأیید شده است.

به گزارش بازار، رگولاتور یا سازمان تنظیم مقررات محصولات پزشکی چین در روز شنبه اعلام کرد که تایید مشروط داروی ضد کووید-۱۹ فایزر به نام «پاکسلووید» را صادر کرده است و این اولین قرص خوراکی است که به طور خاص برای درمان این بیماری در این کشور تولید شده است.

اداره ملی محصولات پزشکی گفت: پاکسلووید برای درمان بزرگسالانی که مبتلا به کووید-۱۹ در سطح خفیف تا متوسط هستند یا بیمارانی که خطر پیشرفت به یک بیماری شدیدتر برای آنها وجود دارد، تأیید شده است.

در این بیانیه آمده است که مطالعات بیشتری در مورد این دارو باید انجام شود و به مقامات ارائه گردد. ‌همچنین، هنوز مشخص نیست که چین در حال مذاکره با فایزر برای تهیه این قرص است یا خیر.

یکی از نمایندگان فایزر در بیانیه ای بدون ارائه اطلاعاتی در مورد تدارکات گفت: «این دارو یک نقطه عطف مهم در مبارزه ما با کووید است. این بیانیه راهی برای ارتقاء فایزر است که انتظار دارد ۲۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ فروش این درمان را داشته باشد.

مدیران فایزر اعلام کرده اند که این شرکت در حال گفتگوهای فعال با بیش از ۱۰۰ کشور جهان درباره پاکسلووید است و ظرفیت ارائه ۱۲۰ میلیون دوره در صورت نیاز را دارد.

در حالی که تعدادی واکسن در سرتاسر جهان برای کمک به جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا و بیماری های جدی از جمله واکسن ساخته شده توسط فایزر در دسترس است، بازهم گزینه های درمانی محدودی برای افراد آلوده به کووید_۱۹ وجود دارد.

فایزر در ماه دسامبر گفت: نتایج کار آزمایی نهایی نشان می‌ دهد که درمان برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که در معرض خطر بیماری شدید هستند تا ۸۹ درصد به مدت سه روز و در مدت پنج روز تا ۸۸ درصد احتمال بستری شدن در بیمارستان یا مرگ را کاهش می‌ دهد.

ایالات متحده حدود ۵۳۰ دلار برای قرص پاکسلوید و ۷۰۰ دلار برای قرص مولنوپیراویر که توسط Merck & Co (MRK.N) تولید شده، پرداخت می کند.

چین در سال گذشته روزانه تعداد بیماران جدید کووید-۱۹ را با علائم تایید شده به زیر ۲۵۰ و گاهی کمتر از ۱۰ نفر رسانده است. این تعداد برای ۱.۴ میلیارد جمعیت این کشور و بر اساس استانداردهای جهانی، به لطف رویکرد چین برای مهار سریع هر گونه شعله ور شدن محلی در اسرع وقت و قرنطینه چند هفته ای آن برای اکثر مسافرانی که از خارج وارد می شوند، اندک است.

چین هنوز هیچ واکسن کووید-۱۹ ساخته شده توسط داروسازان خارجی را تأیید نکرده است، اما ۸۷.۱ درصد از کل جمعیت خود را تا هفتم فوریه با استفاده از چندین واکسن تولید شده داخلی واکسینه کرده است.

کد خبر: ۱۳۴٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha