۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
انتقاد ترامپ از سناتورهای دموکرات در تصویب صندوق ۲۵۱ میلیارد دلاری
طرح حمایتی ترامپ این بار از مشاغل کوچک آسیب دیده

انتقاد ترامپ از سناتورهای دموکرات در تصویب صندوق ۲۵۱ میلیارد دلاری

رئیس جمهور ترامپ در روز گذشته خواستار تصویب طرح صندوق مشاغل کوچک به ارزش ۲۵۱ میلیارد دلار برای کمک به اقتصاد آسیب دیده ناشی از کرونا از سوی کنگره شد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از آناتولی، ترامپ با تاکید بر اینکه امریکا از سال ۱۹۷۴ بزرگترین افزایش بازار سهام را تنها در چهار روز این هفته داشته،  در توئیتر خود نوشت: زمانیکه این دشمن نامرئی از بین برود، شانس بزرگی برای گزاف گویی واقعا بزرگ خواهیم داشت.

رییس جمهور در پست جداگانه ای در توییتر خود اعلام کرد که دموکرات ها در حال انسداد صندوق۲۵۱ میلیارد دلاری که میتواند موجب حفظ مشاغل کوچک و عدم بیکاری کارمندان آنها شود، هستند.

 وی با انتقاد از عملکرد سناتورهای دموکرات در انسداد این طرح گفت که ما باید فاز چهارم زیرساختی را با هدف کاهش مالیات در حقوق و دستمزد و موارد دیگر به منظور بازگشت اقتصاد آغاز کنیم.

رییس جمهور همچنین تاکید کرد که رونق و بازگشت مجدد فعالیتهای رستوران ها، کلوپ ها و دیگر مشاغل کوچک در شرایط کنونی بستگی به عملکرد کنگره در ایجاد معافیت های مالیاتی دارد.  

در همین راستا فشار وارده بر کنگره افزایش میابد زیرا جمهوری خواهان و دموکرات ها هرکدام به دنبال راه حل های درمانی مختلفی برای کاهش ضربات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا هستند.

رهبر جمهوری خواهان مجلس سنای آمریکا مک کانل در صدد بود تا روز پنج شنبه این پول را به این صندوق تزریق کند اما دموکراتها با رد کردن این موضوع اینگونه مطرح کردند که هزینه‌های اضافی برای کمک به مشاغل جوامع محروم و ۲۵۰ میلیارد دلار بودجه اضافی باید برای سایر اولویتها درنظر گرفته شود.

به همین منظور نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان امریکا که پس از بازگشت کنگره به جلسات خود در حال بررسی فاز چهارم این بسته مالی مقابله با کرونا می باشد، بسته های کمکی قبلی ۲.۲ تریلیون دلاری امضا شده توسط ترامپ و وضع قانون امداد و امنیت اقتصادی به دلیل عدم پاسخگویی به نیازهای کارگران را مورد بحث و گفتکو قرار داد.

براساس داده های منتشر شده در روز پنجشنبه توسط وزارت کار ایالات متحده، ۱۶.۸ میلیون آمریکایی در سه هفته گذشته بیکار شده اند و از هر ۱۰ کارگر یک نفر شغل خود را از دست داده است.

همچنین در آخرین گزارش ماهانه مشاغل، حدود ۱۵۱ میلیون نفر در لیست حقوق و دستمزد بودند.

براساس داده های جمع آوری توسط دانشگاه جان هاپکینز در مریلند، ایالات متحده آمریکا بیشترین تعداد مورد تایید شده بیماری کوید-۱۹ را در سراسر جهان با بیش از ۴۶۶ هزار نفر مورد ابتلا دارد که ۱۷ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

کد خبر: ۱۳٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha