۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
۷۵۰ هزار اصله نهال مثمر در نهالستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تولید شده است
سرپرست باغبانی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

۷۵۰ هزار اصله نهال مثمر در نهالستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تولید شده است

یاسوج- سرپرست امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۵۰ هزار اصله نهال مثمر در نهالستان‌های استان تولید شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، اکبر محمدی در جمع خبرنگاران در محل جهاد کشاورزی یاسوج با اشاره به تولید ۷۵۰ هزار اصله نهال در استان افزود: این نهال‌ها در انواع مرکبات، هسته دار، دانه دار و هسته ریز در کهگیلویه و بویراحمد تولید شده است.

وی بیان داشت: همچنین یک میلیون اصله نهال گل رز در نهالستان های استان تولید شده و این تعداد نهال گل رز برای افزایش تولید گل رز در کهگیلویه و بویراحمد و استان های مجاور تولید شده است.

محمدی افزود: پایه نهال گل رز در سال های گذشته از کشورهای مختلف اروپایی وارد کشور می شد و تولید این محصول افزون بر خودکفایی گامی در صرفه جویی ارزی محسوب می شود.

سرپرست امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استان با تولید سالیانه ۲۱ میلیون شاخه گل رز یکی از قطب های تولید این محصول در کشور محسوب می شود و دلسیوتنا، فیستا، آوالانچ، ردوان، تابسان، اورانجیوس، آنجلینا و سامورایی از مهمترین ارقام گل رز تولید شده در این استان است.

محمدی با یادآوری اینکه بهره برداران حوزه گل و میوه باید از نهال های برچسب دار استفاده کنند، گفت: بهره برداران تا رسیدن نخستین محصولات برچسب ها را از نهال ها جدا نکنند.

وی افزود: با بومی سازی تولید پایه نهال گل رز در کشور مشکلات ثبت سفارش، احتمال ورود آفات و بیماری ها با واردات به کشور و مشکلات و زمان لازم برای دریافت سفارشات پایه های گل پیوندی وارداتی در ایران رفع شده است.

کد خبر: ۱۳۴٬۶۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha