۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
ثبات در قیمت EUR/USD در پی انتشار گزارش بانک مرکزی اروپا| احتمال ادامه ریزش قیمت
تحلیل بازار فارکس؛

ثبات در قیمت EUR/USD در پی انتشار گزارش بانک مرکزی اروپا| احتمال ادامه ریزش قیمت

با انتشار پیش نویس گزارش مربوط به پیش بینی تورم و میزان تولید ناخالص توسط بانک مرکزی اروپا، قیمت جفت ارز EUR/USD در بالای ۱.۱۴۰۰ ثابت ماند.

به گزارش بازار، با انتشار پیش نویس گزارش مربوط به پیش بینی تورم و میزان تولید ناخالص توسط بانک مرکزی اروپا، قیمت جفت ارز EUR/USD در بالای ۱.۱۴۰۰ ثابت ماند و بازگشت خود را از پایین ترین سطح هفتگی متوقف کرد که این به معنای افزایش ارزش یورو در برابر دلار رو به رشد محسوب می شود.

اوایل روز پنج شنبه، سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا پیش‌نویس پیش‌بینی اتحادیه اروپا را منتشر کردند که حاکی از کاهش تورم و رشد تولید ناخالص داخلی است. از سوی دیگر، انتشار گزارش مربوط به قیمت های مصرف کننده که قرار است به زودی از سوی فدرال رزرو منتشر شود، می تواند خرس های بازار را از کاهش قیمت بیشتر جفت ارز EUR/USD نا امید کرده و فصل تازه ای در برابر یورو در برابر دلار بگشاید.

بررسی فنی
اکنون یک منطقه افقی، روند سه ماهه قیمت EUR/USD را حول قیمت ۱.۱۴۸۵ احاطه کرده که مشابه شرایط شکل گیری صعود کوتاه مدت EUR/USD در آستانه اکتبر سال ۲۰۲۱ است که در جریان آن، قیمت EUR/USD نزدیک به ۱.۱۵۳۰ رسید. از سوی دیگر، اوج‌هایی که در نوامبر و دسامبر ۲۰۲۱ در نمودار زیر نشان داده شدند، یک کف قیمت روی ۱.۱۳۸۵ را برای این جفت ارز تشکیل داده اند.

ثبات در قیمت EUR/USD در پی انتشار گزارش بانک مرکزی اروپا| احتمال ادامه ریزش قیمت


در حال حاضر، یک ناحیه مقاومتی افقی سه ماهه در حدود قیمت ۱.۱۴۸۵ شکل گرفته که مانع از افزایش قیمت در کوتاه مدت و بالاتر از کف قیمت اکتبر ۲۰۲۱ یعنی ۱.۱۵۳۰ خواهد شد. با اینحال، کف قیمت در ماه های نوامبر و دسامبر ۲۰۲۱ یعنی ۱.۱۳۸۵ را می توان به عنوان حمایت های فوری پیش روی این جفت ارز برای جلوگیری از سقوط بیشتر در نظر گرفت.

بررسی فاندامنتال
«ایزابل اشنابل» عضو هیات اجرایی بانک مرکزی اروپا روز گذشته طی سخنانی گفت: پیش بینی ما این است که تورم برای مدت بیشتری ادامه خواهد داشت. با اینحال، به گفته وی، افزایش قیمت ها منجر به افزایش قیمت حامل های انرژی و سوخت نخواهد شد.

در همین راستا، یوآخیم ناگل، رئیس بوندسبانک آلمان نیز طی اظهاراتی مشابه تاکید کرد که در حال حاضر، نختسنی قدم بانک های اروپایی باید پایان دادن به خرید اوراق قرضه باشد.

حتی اگر مقاله بلومبرگ اهمیت پیش بینی های اقتصادی اتحادیه اروپا را همچنان کم اهمیت جلوه دهد، ارائه این تصاویر مبهم از آینده اقتصاد همچنان می تواند عاملی مهم برای کاهش قیمت EUR/USD شود.

کد خبر: ۱۳۴٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha