۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲
بررسی اتهامات حقوقی‌ها در پرونده بورس
سخنگوی قوه‌قضاییه اعلام کرد

بررسی اتهامات حقوقی‌ها در پرونده بورس

خدائیان، سخنگوی قوه قضاییه گفت: سوء استفاده از اطلاعات نهانی، تعارض منافع و تخلف اشخاص حقوقی، مهمترین اتهامات مطرح در پرونده بورس است.

به گزارش بازار، ذبیح الله خدائیان با اشاره به دغدغه رئیس قوه قضاییه نسبت به حقوق مردم و دستور وی مبنی بر پیگیری موضوع سقوط شاخص بازار بورس گفت:همکاران بنده در سازمان بازرسی کل کشور، اقدامات خوبی از جمله احصا تعداد زیادی از آسیب‌ها و نقض مقررات را انجام داده اند که این آسیب‌ها به همراه پیشنهاداتی به وزیر اقتصاد و دارایی تحویل شده است.

وی با بیان اینکه انتظار اجرایی شدن این پیشهادات را داریم، تاکید کرد: اجرایی نشدن این پیشنهادات باید با ادله متقن باشد و در غیر این صورت موضوع قابل پیگیری است. خدائیان اضافه کرد:در این زمینه همچنین تخلفات تعدادی از مسئولان سازمان بورس اوراق بهادار به ریاست شورای عالی بورس جهت رسیدگی به آن‌ها منعکس شده است.

سخنگوی قوه قضائیه دعوت از برخی مسئولان بازار بورس به سازمان بازرسی کل کشور جهت تفهیم اتهام را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و گفت:به محض تکمیل شدن پرونده مراتب به مراجع قضاییه ارجاع خواهد شد.

وی علت تاخیر انعکاس پرونده بورس به رئیس قوه قضاییه را، نظر همکاران مبنی بر تکمیل جنبه کیفری این پرونده دانست وگفت: بعضی از موضوعات مطرح دراین پرونده از جمله به صورت موردی ورود اشخاص حقوقی با مبالغ کلان به بورس زمان رونق بازار و خروج سرمایه آنان در هنگام روند نزولی بورس بوده است که نیاز به بررسی جدی تری دارد.

سخنگوی قوه قضاییه سوءاستفاده از اطلاعات نهانی، تعارض منافع و دیگر مسائل مشابه را از دیگر اتهامات مطرح در پرونده بورس نام برد و تاکید کرد: اسناد این اتهامات نیز متعاقبا به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.

خدائیان با اشاره به دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر همکاری با هیئت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در موضوع بورس گفت:ما آمادگی داریم همه اسناد و مدارک لازم را دراختیار آن‌ها قرار دهیم تا همکاران ما با کمک کارشناسان مجلس شورای اسلامی جدی‌تر و دقیق‌تر به این پرونده رسیدگی کنند و امیدواریم نتیجه این بررسی‌ها به نفع مردم شریف کشورمان باشد.

کد خبر: ۱۳۴٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha