۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
۱۰۰ میلیارد تومان نقد و یک درصد از فروش سیگار
بودجه حمایتی معلولان شدید مشخص شد

۱۰۰ میلیارد تومان نقد و یک درصد از فروش سیگار

محسنی بندپی، رئیس کمیته بهزیستی و توانبخشی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از حمایت ۱۰۰ میلیارد تومانی کمیسیون تلفیق از افراد دارای معلولیت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد علی محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی در مورد جزییات تبصره (۶) لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: طبق مصوبه اعضای کمیسیون تلفیق در بخش هزینه‌ای تبصره (۶) لایحه بودجه، مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان جهت حمایت از معلولان شدید تحت پوشش بهزیستی در اختیار این سازمان قرار خواهد گرفت و همچنین یک درصد از محل فروش سیگار برای حمایت از این عزیزان اختصاص داده خواهد شد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افراد دارای معلولیت به لحاظ هزینه درمان بسیار در فشار هستند به ویژه گروهی از آنها که از ضایعات نخاعی شدید رنج می‌برند، تهیه لوازم پزشکی آنها همچون ویلچر و هزینه توانبخشی افراد دارای معلولیت، مخارج هنگفتی برای خانواده این عزیزان به همراه دارد، امیدوارم مجلس با تصویب آن در صحن علنی گام موثری را در بودجه ۱۴۰۱ برای آنها بردارد.

رئیس کمیته بهزیستی و توانبخشی در پایان خاطر نشان کرد: در شرایط سخت معیشتی فعلی از هر جا بتوانیم ردیف خاصی برای کمک به این عزیزان در نظر بگیریم، در بهبود وضعیت آنها موثر و قابل ارزش است اما آنچه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای حمایت از افراد دارای معلولیت در نظر گرفته شده با آنچه در حقیقت پیش بینی شده فاصله بسیاری دارد. امیدواریم بتوانیم از ردیف‌های خاص دیگر اعتبارات حمایتی دیگری برای افراد دارای معلولیت در نظر بگیریم.

کد خبر: ۱۳۴٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha