۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
فعالیت صنوف کم‌خطر در استان سمنان از فردا آغاز می‌شود
معاون سیاسی استاندار سمنان:

فعالیت صنوف کم‌خطر در استان سمنان از فردا آغاز می‌شود

سمنان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به اینکه اصناف به دودسته کم‌خطر و پرخطر تقسیم شدند، گفت: فعالیت صنوف کم‌خطر در استان از فردا آغاز می‌شود.

حبیب‌الله خجسته پور در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به تداوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۳۰ فروردین‌ماه جاری اظهار داشت: فعالیت مشاغل و ‌صنوف دارای ریسک کم و متوسط در استان سمنان‌ از فردا ۲۳ فروردین‌ماه مطابق پروتکل‌ها و شرایطی ابلاغ‌شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بلامانع است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت اصناف به دودسته کم‌خطر و پرخطر تقسیم‌شده است، افزود: جزئیات این طرح از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام‌شده است که به‌صورت تدریجی و پلکانی آغاز خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بابیان اینکه اصناف پرخطر شامل فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای، بازارچه‌ها، مجتمع‌های تجاری و بازار، آرایشگاه‌ها، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و غذای فوری محسوب می‌شوند، تصریح کرد: بازارهای روز و نمایشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی بدن‌سازی، تالارهای پذیرایی و سالن‌های مراسم و قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها از دیگر مشاغل پرخطری هستند که تا اطلاع ثانوی نمی‌توانند فعالیت داشته کنند.

خجسته پور با تأکید بر اینکه گروه‌های نظارت و بازرسی فعالیت اصناف را رصد و کنترل می‌کنند، خاطرنشان کرد: هر صنف یا مجموعه‌ای که مقررات بهداشتی را بر اساس ضوابط اعلامی رعایت نکند تا اطلاع ثانوی و تأمین شرایط لازم و الزامات بهداشتی تعطیل خواهد شد.

وی بابیان اینکه در راستای پیشگیری از بروز مشکلات و سردرگمی برای عموم مردم هرگونه اعلام ممنوعیت و یا محدودیت خارج از ترتیبات اعلام‌شده، برخلاف مصوبات این ستاد و فاقد هرگونه اعتبار قانونی است، ابراز کرد: همه دستگاه‌های مسئول در سطح استان، باید صرفاً در حدود مصوبات ابلاغی کمیته، اطلاع‌رسانی و اعمال قانون کنند و در صورت عدم رعایت هر یک از موارد اشاره‌شده، برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

کد خبر: ۱۳٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha