۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲
احداث بخش بخار نیروگاه هرمز به ظرفیت ۷۵ مگاوات
رئیس هیات مدیره توسعه برق غدیر اکسین اعلام کرد

احداث بخش بخار نیروگاه هرمز به ظرفیت ۷۵ مگاوات

رئیس هیات مدیره توسعه برق غدیر اکسین، از امضا قرارداد ساخت بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی هرمز، به ظرفیت ۷۵ مگاوات خبر داد.

به گزارش بازار، مهدی متولی در آیین امضا قرارداد بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی هرمز با اشاره به اینکه ظرفیت تولید این نیروگاه ۲۳۵ مگاوات است، افزود: بخش گازی نیروگاه هرمز، به ظرفیت تولید ۱۶۰ مگاوات در مدار است که با احداث بخش بخار این ظرفیت به ۲۳۵ مگاوات خواهد رسید.

متولی ادامه داد: بخش گاز این نیروگاه شامل توربین کلاس E است که از آذرماه سال ۹۷ وارد مدار شد و با اعمال تحریم ها، بخش بخار آن، تاکنون متوقف شده است.

در این نشست علی ملایی، نیز با بیان اینکه احداث بخش بخار نیروگاه هرمز، راندمان این نیروگاه را از ۳۲ درصد به ۴۸ درصد خواهد رساند، گفت: با توجه به استفاده از تکنولوژی روز در این نیروگاه با راه اندازی بخش بخار این نیروگاه سالانه ۶۰۰ هزار مترمکعب در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای احداث این نیروگاه ۷۵ میلیون یورو از کشور آلمان اعتبار دریافت شده است افزود: برای ساخت این نیروگاه، طبق استانداردهای وزارت صمت، هم از توان داخلی و هم از توان خارجی استفاده خواهد شد.

ملایی با اشاره به اینکه تا ۲۶ ماه دیگر بخش بخار این نیروگاه وارد مدار خواهد شد، گفت: با راه اندازی بخش بخار این نیروگاه، کمک قابل توجهی برای تامین برق مورد نیاز صنایع فعال در منطقه خلیج فارس خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۴٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha