۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
اروپایی‌ها درصدد شرطی‌سازی امور داخلی ایران در مقابل احیای برجام هستند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

اروپایی‌ها درصدد شرطی‌سازی امور داخلی ایران در مقابل احیای برجام هستند

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد اروپایی ها با فضاسازی رسانه های درصدد شرطی سازی امور داخلی ایران برای دستیابی به توافق هسته ای هستند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی سعادتی بیشه سری، عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس در خصوص اظهارات برجامی صدر اعظم آلمان، گفت: صحبت های مقامات کشورهای اروپایی حاضر در برجام به نوعی فضاسازی رسانه ای است تا بتوانند منافع بیشتری برای خود بدست بیاورند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه غربی ها درصدد شرطی سازی امور داخلی ایران نسبت به اهمیت دستیابی به توافق هسته ای هستند از این رو مدام در رسانه ها تاکید بر کم بود زمان و اهمیت اقدام از سوی کشورمان صحبت می کنند، اظهار کرد: در واقع آمریکایی ها و اروپایی ها یک سیاست واحد را پیگیری می کنند اما در نوع اجرا تفاوت دارند.

وی ادامه داد: به عبارتی اعمال تحریم ها از سوی آمریکایی ها با بی تفاوتی اروپایی ها نسبت به اجرای این محدودیت ها علیه کشورمان هیچ تفاوتی وجود ندارد؛ باید یادآور شد طی مذاکرات برجامی کشورمان از سوی غربی ها معطل ماند لذا شاهد بروز خسارات متعددی برای ایران بودیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تمامی تعهدات خودش در برجام را اجرایی کرد اما منافعش در توافقنامه محقق نشده است، افزود: این مهم در حالیست که اروپایی ها نیز مانند آمریکایی ها بدعهد شدند لذا در این دور از مذاکرات نمی توانند قاعده را برهم بزنند تا منافع ایران را نادیده بگیرند.

سعادتی بیشه سری گفت: بدون شک مذاکره کنندگان ایرانی در بازی اروپایی ها قرار نخواهند گرفت و بر اساس چارچوب مشخص سیاست کلی نظام و همچنین تامین منافع ملی حرکت می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تضامین اجرای مفاد برجام، لغو تحریم ها و راستی آزمایی از جمله موضوعاتی است که اروپایی ها باید نسبت به آنها اقدام عملی انجام دهند.

کد خبر: ۱۳۴٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha