۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵
رفتار مستقل کره جنوبی به آزاد سازی منابع ایران در سئول منجر می شود
عضو گروه دوستی ایران و کره جنوبی:

رفتار مستقل کره جنوبی به آزاد سازی منابع ایران در سئول منجر می شود

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی اظهار داشت: بدون شک می توانیم از طریق گفت و گو به تفاهماتی برای حل مشکل دارایی‌های بلوکه شده کشورمان در کره جنوبی برسیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسن محمدیاری، در خصوص انتشار برخی اخبار در مورد آغاز احتمالی مذاکرات ایران و کره برای پیگیری مطالبات بلوکه شده در کره جنوبی گفت:هر زمان مفاهمه، تعامل و مذاکره ایجاد شده پیشرفت هایی نیز به دنبال خود داشته است و من فکر می کنم در مورد دارایی های بلوکه شده در کره نیز می توانیم این مسیر را دنبال کنیم.

وی افزود:علاوه بر این با تقویت مراودات پارلمانی و گروه های دوستی نیز می توانیم مساله اموال کشورمان را دنبال کنیم همانطور که در گذشته نیز مذاکراتی در این باره صورت گرفته بود.

وی تاکید کرد:کره جنوبی مقادیری نفت به ارزش حدودی ۷.۸ میلیارد دلار از ایران وارد کرد که پول آن پرداخت نشده و از سال ۲۰۱۹ نیز به بهانه تحریم‌های آمریکا خرید نفت از ایران را متوقف کرد در حالی که سالها از فرصت حضور در بازارهای ایران استفاده کرده و در مقابل با تحریم های آمریکا همراهی نموده و انتظار می رود در قبال اعتمادی که ایران و مردم کشورمان به آنها داشتند هرچه سریع تر تکلیف دارایی های بلوکه شده را روشن کنند و اجازه ندهند روابط خوب دو کشور بیش از این آسیب ببیند.

نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:حصول نتیجه نیازمند حسن نیت و البته استقلال نظر طرف کره ای است و مسیرهای مختلفی برای اینکه دارایی های کشورمان که حق ملت ایران است وارد کشور شود وجود دارد و وزارت خارجه، بانک مرکزی و متخصصان این امر می توانند در این بخش پیشنهاداتی ارائه کنند که هر دوطرف کمترین آسیب را ببینند.

به گزارش خانه ملت پایگاه خبری کی بی اسورلد روز جمعه گزارش داد که ایران و کره جنوبی درصدد برگزاری نشست کاری جهت حل مشکل پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی در اواخر ماه جاری هستند

کد خبر: ۱۳۴٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha