۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
تولید خوراک دام و طیور در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

تولید خوراک دام و طیور در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

یاسوج- رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تولید خوراک دام و طیور در استان در راستای حمایت از دامداران افزایش یافته و ظرفیت تولید کارخانه خوراک دام و طیور یاسوج دو برابر شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، سید علی معتمدی‌پور ظهر سه شنبه در نشست قرارگاه امنیت غذایی استان افزود: در راستای افزایش تولیدات گوشتی استان، ظرفیت تولید واحد های خوراک دام و طیور در یاسوج و گچساران افزایش یافته است.

وی بیان داشت: ظرفیت تولید کارخانه خوراک دام و طیور یاسوج از ۲۵ تن در روز به ۵۰ تن و در گچساران از ۶۰ تن به ۱۱۰ تن در روز افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه افزایش تولید خوراک دام در استان در راستای حمایت از دامداران انجام شده است، گفت: این امر در راستای افزایش تولید و ارتقای کیفت گوشت قرمز استان انجام شد.

معتمدی پور تصریح کرد: در راستای تامین گوشت مرغ مود نیاز بازار استان، مشکل ۲۵ واحد پرورش مرغ در جلسات رفع موانع تولید، مرتفع و و این واحدها به چرخه تولید بازگشتند.

وی افزود: همچنین ۸۲۵ راس دام زنده از دامداران و عشایر استان خریداری و ۸۹ تن گوشت قرمز نیز توزیع شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری ۲۰ نشست، ساماندهی ۱۵۰ نیروی بازرس بسیجی و ۷۵ نیروی بازرس جدید، برگزاری هفت جلسه تخصصی با سازمان صمت، ۲۸ جلسه تنظیم بازار، توزیع ۱۲۶ هزار تن نهاده‌های جو، ذرت و کنجاله، توزیع یکهزار و ۵۰۰ تن مرغ منجمد، ۸۷۱ تن روغن خوراکی خانوار، ۱۳۵ تن شکر مصرفی خانوار و ۱۰۰ تن شکر صنعتی و صنفی را بخشی از اقدامات قرارگاه امنیت غذایی این استان طی یک ماه گذشته اعلام کرد.

کد خبر: ۱۳۴٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha