۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
دارایی‌های دولت برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان مولد شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

دارایی‌های دولت برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان مولد شود

محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است دارایی‌های دولت باید مولد سازی شود. همچنین می‌توانیم بخشی از درآمدهای این بخش‌ها را صرف همسان سازی حقوق بازنشستگان کنیم.

بهروز محبی نجم آبادی در گفتگو با خبرنگار بازار، با تاکید بر ضرورت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید دریافتی بازنشستگان ۹۰ درصد دریافتی شاغلان همتراز آن شغل باشد.

وی متذکر شد: متاسفانه دولت گذشته در اوج توانمندی‌های ارزی که داشت، به موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ورود نکرد و زمانی موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شد که توانمندی‌های مالی کشور بسیار پایین بود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس تصریح کرد: بر این اساس آن طور که باید و شاید همسان سازی حقوق بازنشستگان محقق نشد و صرفاً حقوق بخش کمی از بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی همسان‌سازی شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بحث بر سر این است که برای تداوم همسان سازی حقوق بازنشستگان باید چه اقداماتی را انجام داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از افراد معتقدند که منابع مالی کشور و توانمندی‌های اقتصادی کشورمان ضعیف است و ما نمی‌توانیم تداوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را داشته باشیم و این مسیر را ادامه دهیم.

محبی نجم آبادی تاکید کرد: دولت منابع مختلفی دارد. ثروت زیادی در اختیار دولت به عنوان یک مجموعه حاکمیتی قرار دارد. ما می‌توانیم از طریق فروش این اموال و دارایی‌ها و همچنین از طریق مولد سازی دارایی‌های دولت منابع زیادی را به دست آوریم.

وی افزود: یکی از مسائلی که دولت سیزدهم باید مورد توجه قرار دهد و کمتر در دولت‌های گذشته به آن توجه شده، بحث مولدسازی امکاناتی است که در اختیار دولت قرار دارد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس اظهار داشت: برای مثال، احداث یک پتروپالایشگاه ارزشمند می‌تواند منابع زیادی را ایجاد کند و اگر دولت به این موضوع ورود و در این حیطه سرمایه گذاری کند، منابع زیادی به دست می‌آورد و می‌تواند آن را برای بازنشستگان در نظر گیرد.

محبی نجم آبادی گفت: کشور ما توانمندی‌های زیادی دارد. ما می‌توانیم شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگی را احداث کنیم و دارایی‌های دولت هم باید مولد سازی شود. می‌توانیم بخشی از درآمدهای این بخش‌ها را صرف همسان سازی حقوق بازنشستگان کنیم و به اعتقاد بنده این اقدام یکی از راهکارهای اساسی برای استمرار همسان سازی حقوق بازنشستگان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر: ۱۳۴٬۲۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بازنشسته کشوری TR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      0 0
      بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد این نظر جنابعالی برای صد سال آینده است شما میفهمید چی میگید؟