۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
مذاکرات ۵ کمیته کارشناسی در کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و عمان
مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت خبر داد

مذاکرات ۵ کمیته کارشناسی در کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و عمان

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در روز اول کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، مذاکرات در قالب پنج کمیته کارشناسی در حوزه های مختلف برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت صمت، فرزاد پیلتن مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان این مطلب، افزود: نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه در مسقط به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری سلطنت عمان در حال برگزاری است.

وی در خصوص مذاکرات صورت گرفته در روز اول این کمیسیون، بیان کرد: در روز اول این کمیسیون مشترک، هیئت‌های مقدماتی و کارشناسی دو طرف مذاکرات خود را در بخش های مختلف از جمله اقتصادی، تجاری، بانکی، حمل و نقل، انرژی، بهداشت، درمان و کشاورزی شروع کرده اند.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه این مذاکرات در قالب پنج کمیته کارشناسی انجام شده است، ادامه داد: طرفین در زمینه های مختلف به تفاهم هایی دست یافتند که قرار است در روز دوم این اجلاس، مذاکرات در بخش‌های دیگری از جمله فرهنگی، آموزشی، علمی و فناوری تداوم یابد.

پیلتن اضافه کرد: قرار است که در این اجلاس، علاوه بر صورتجلسه کمیسیون مشترک دو کشور، چند سند دیگر در حوزه های استاندارد، گمرکی، کشاورزی، ورزشی نیز مورد بررسی قرار بگیرد و انتظار می‌رود که در اختتامیه کمیسیون مشترک شاهد امضای چند سند همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان باشیم.

وی در خصوص ملاقات‌هایی که وزیر صمت کشورمان در این سفر دارد، تصریح کرد: وزیر صمت کشورمان در خلال سفر به عمان و برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور با بخش خصوصی و مقامات سیاسی، اقتصادی سلطنت عمان از جمله وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری، وزیر بهداشت، وزیر مالیه، امور خارجه، انرژی و معادن و همچنین وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان و رییس مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عمان دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد که در این ملاقات‌ها آخرین وضعیت روابط اقتصادی و تجاری دو کشور مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص حضور بخش خصوصی در تیم اعزامی، بیان کرد: در ترکیب هیئت اعزامی جمهوری اسلامی ایران به عمان، هیئتی از بخش خصوصی کشورمان در حوزه های مختلفی که علاقمند به سرمایه گذاری مشترک با طرف‌های عمانی هستند نیز حضور دارند و مذاکراتی را در اتاق بازرگانی عمان انجام داده و زمینه های همکاری‌های متقابل را مورد بررسی و توافق قرار می دهند.

کد خبر: ۱۳۴٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha