۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
 درج قیمت کارخانه روی کالا جلوی سودجویی را می‌گیرد
دبیر بنکداران مواد غذایی استان تهران:

درج قیمت کارخانه روی کالا جلوی سودجویی را می‌گیرد

دبیر بنکداران مواد غذایی استان تهران درج قیمت درب کارخانه روی کالا را از جهاتی خوب و از جهاتی هم بد دانست و گفت: متاسفانه این طرح خیلی عجله ای شد و در مغازه ها دوگانگی ایجاد کرد.

به گزارش بازار، قاسمعلی حسنی، دبیر بنکداران مواد غذایی استان تهران در مصاحبه با برنامه «صبح و گفتگو» درمورد قیمت درج شده روی کالاها اظهارکرد: قیمت هایی که روی کالاها زده می شود با در نظر گرفتن موارد مختلف از سوی تولیدکننده است چون قیمت کارخانه ای معیار دقیقی و واقعی نیست و تولیدکننده و توزیع کننده هم باید منافع خود را هم در نظر بگیرند.

وی درمورد اینکه فروشگاه ها زیر قیمت درج شده، کالاها را عرضه می کنند گفت: فروشگاه های زنجیره ای خرید انبوه می کنند و تخفیفات خوبی می گیرند مثلاً برخی اوقات چیزی حدود ۳۵ درصد تخفیف می گیرند و به همین دلیل هم به مصرف کننده تخفیف می دهند که البته اعتراض واحدهای خرد را برانگیخته است.

دبیر بنکداران مواد غذایی استان تهران درج قیمت درب کارخانه روی کالا را از یک جهاتی خوب و از جهاتی هم بد دانست و گفت: متاسفانه این طرح خیلی عجله ای شد و اطلاع رسانی و آگاهی رسانی خوبی صورت نگرفت و در مغازه ها دوگانگی ایجاد کرد اما از طرفی هم جلوی سودجویی ها را گرفته است.

حسنی با بیان اینکه قیمت هایی که روی کالاها درج می شد واقعی نبود گفت: طبق قانون، قیمت کالا از درب کارخانه تا مصرف کننده می تواند ۲۴ درصد افزایش پیدا کند که ۳ درصد سود عمده فروش، ۱۲ درصد سود خرده فروش و ۹ درصد هم ارزش افزوده است و این نشان می دهد که قیمت ها واقعی نبودند که تخفیفات ۳۰ تا ۴۰ درصدی می دادند و لذا درج قیمت کارخانه دست این افراد را بسته و تخفیفات اینچنینی دیگر داده نمی شود.

وی با تأکید بر لزوم رقابت سالم بین فروشندگان مطرح کرد: تیم های پژوهشی باید در وزارت خانه های مختلف شکل گرفته و وضعیت کشورهای پیشرفته که قیمت مصرف کننده روی کالاهای خود نمی زنند را بررسی و از آن ها الگو برداری کنند.

دبیر بنکداران مواد غذایی استان تهران با بیان اینکه شغل ها در حال تبدیل شدن از وضعیت سنتی به مدرن هستند گفت: اگر خرده فروشان و واحدهای سنتی مدرنیته نشوند و خود را بروزرسانی نکنند ضربه خواهند خورد کمااینکه بنکداران نیز با اینترنتی و مدرن شدن خرید ها دچار چالش هایی شده اند.

کد خبر: ۱۳۴٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha