۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
دومین بیمارستان شاهرود برای بستری کرونایی‌ها به‌کارگیری شد
نماینده دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:

دومین بیمارستان شاهرود برای بستری کرونایی‌ها به‌کارگیری شد

شاهرود- نماینده دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه ظرفیت بیمارستان بهار هم برای بستری کرونایی‌ها به کار گرفته شد، گفت: تعداد بستری های بیمارستان ها به ۲۳۹ نفر رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، فائزه عاشوری در دومین جلسه کمیته بهداشت و سلامت ستاد مدیریت مقابله با کرونا ضمن بیان اینکه شهرستان شاهرود در وضعیت بحرانی قرارگرفته است، ابراز داشت: ظرفیت بیمارستان بهار نیز برای بستری بیماران کرونایی به‌کارگیری شده است.

وی ضمن بیان اینکه روزانه نزدیک به ۳۰ الی ۴۰ نفر در بیمارستان‌های تحت مدیریت این دانشگاه به علت ابتلاء به کروناغ بستری می‌شوند، افزود: در حوزه شناسایی افراد با تست مثبت قطعی این رقم روزانه به ۷۰ نفر رسیده است.

۲۳۹ بیمار بستری هستند
نماینده دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه در حال حاضر ۲۳۹ نفر در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه به علت ابتلاء به کرونا بستری هستند، ابراز داشت: از این تعداد چهار نفر بدحال و در بخش ای سی یو بستری شدند و تعداد مراجعه ۲۴ ساعته این دانشگاه بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ نفر گزارش می‌شود.

عاشوری بابیان اینکه ضمن توجه به ممنوعیت تردد شبانه می‌بایست برنامه‌های عزاداری حداکثر تا قبل از ساعت ۱۰ شب به پایان برسد، تصریح کرد: اطعام عزاداران ماه محرم حتماً به‌صورت بیرون بر و برنامه‌های عزاداری در فضای باز باید صورت گیرد تا شاهد شیوع بیش از حد کرونا ویروس نباشیم یا دست کم ریسک ابتلای افراد بیشتر را کاهش دهیم.

وی بابیان اینکه به‌منظور رعایت دقیق پروتکل‌ها راه‌اندازی گشت‌های مشترک برای مدیریت برنامه‌های عزاداری باید در دستور کار باشد، افزود: توصیه می‌شود ایستگاه‌های صلواتی به موکب‌های سلامت تغییر وضعیت دهند و توزیع ماسک در این موکب‌ها حتماً به‌صورت بسته‌بندی انجام شود.

کد خبر: ۱۳۴٬۲۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha