۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
 "هووی"مجازی  برای مشاوران املاک عزیز شد!
در اثر کروناو کسادی بازار مسکن رخ داد

"هووی"مجازی برای مشاوران املاک عزیز شد!

در حالیکه این روزها اکثر بازارها تحت تاثیر ویروس کرونا تعطیل و نیمه تعطیل و بدون قیمت مشخصی روزهای خود را سپری می کنند بازار مسکن در حال آشتی بازار مسکن با "هووی" دیروزی خود یعنی فضای مجازی است.

خبرگزاری بازار_ بازار مسکن در روزهای کرونایی خود هم ظاهرا تعطیل بردار نیست و اگر چه بازدیدها و مراجعه به بنگاه های مسکن به شدت کاهش یافته و حتی به صفر رسیده است گزارشها این گونه حکایت دارد که موتورهای جستجوگر که تا ماههای گذشته "هووی"مشاوران املاک بودند این روزها مانند یک بازوی کمکی در کنار آنها بوده و با دادن قیمتها به متقاضیان منتظر پایان محدودیت های اجتماعی و آغاز خرید و فروش هستند.

تا سالها قبل که هنوز سایتهای املاک به آن شکل رونمایی نشده و موتورهای جستجوگر به کمک بازار مسکن نیامده بودند مشاوران املاک در بازار عرض اندام می کردند و کمتر کسی می توانست با نادیده گرفتن مشاوران املاک وارد بازار مسکن شود.

اما در یکی دو سال گذشته اوج ورود استارتاپها به بازار مسکن باعث شد اکثر مشاوران املاک نسبت به رشد این استارتاپ ها و اپلیکیشن ها و موتورهای جستجوگر مسکن گارد بگیرند بدون آنکه بدانند دنیا به این سمت رفته و روزی به کمک آنها خواهند آمد.

در روزهای کرونایی اگر به سایت هایی که روزی از سوی بلندترین مقامات اتحادیه املاک گفته می شد دیوار را بر سر این سایتها خراب خواهیم کرد سری بزنیم ، متوجه خواهیم شد که فعالیت املاکیها در این سایتها بیشتر از گذشته شده است.

تماس خبرنگار خبرگزاری بازار با برخی از مشاوران املاک فعال در سایت های جستجوگر مسکن نشان داد که این روزها بازار مسکن بیکار نشسته و برای کشف قیمتها به خوبی در حال بارگذاری نرخ ها در این سایتها است.

لطفی یکی از مشاوران املاک به خبرنگار خبرگزاری بازار گفت:این روزها رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای حفظ سلامتی به مراتب با اهمیت تر است اما به هر حال باید از این فناوری برای پاسخگویی به تقاضا چه برای خرید و چه برای فروش استفاده کنیم.

وی می گوید: این روزها فعلا مجبور هستیم با انتشار عکس ها و احیانا تماس متقاضیان آنها را به خرید و یا فروش ملک ترغیب کنیم هر چند این اقدامات اگر به نتیجه برسد به روزهایی که کرونا از شهرها رخت ببندد منتج به بازدید حضوری و سپس امضای قرارداد خواهد شد.

اما مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه املاک در گفت و گو با خبرنگار بازار می گوید:به هر حال طبق بخشنامه های ابلاغی، دفاتر مشاور املاک نیز باید نسبت به تعطیل بودن دفاتر مشاور املاک اقدام کنند و تافته جدا بافته نخواهند بود.

وی افزود:به هر حال در شرایطی که این روزها به سمت شکست کرونا حرکت کرده ایم برخی املاکی ها بر اساس قانون و رعایت کامل موارد اقدام به گذاشتن فایلهای مورد نظر متقاضیان در موتورهای جستجوگر می کنند.و امیدواند که بازار به تدریج به حالت عادی خود برگردد، هر چند به گفته اعضای اتحادیه املاک این روزها خرید و فروش مسکن به حد صفر رسیده است.

کد خبر: ۱۳٬۴۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha