۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت علمی ریاست‌جمهوری و مناطق نفت‌خیز جنوب
صبح امروز صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت علمی ریاست‌جمهوری و مناطق نفت‌خیز جنوب

شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با هدف گسترش و توسعه سطح همکاری‌های علمی و فناوری یک توافقنامه همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری امضا کرد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیزجنوب، آیین امضای این تفاهم‌نامه امروز (دوشنبه، ۱۸ بهمن‌ماه) در دومین روز از برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت نفت اهواز به امضای علیرضا دانشی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و مهدی شریف‌زاده، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری رسید.

شریف‌زاده در این باره گفت: ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی مأموریت‌های خاصی در جهت تأمین نیازهای فناورانه کشور دارد وبه طور مشخص وظیفه دارد فناوری‌های موجود در کشور را شناسایی، دسته‌بندی، تقویت و بومی‌سازی کند و برای فناوری‌هایی که وجود ندارد اولویت‌بندی و نقشه راه دستیابی به آنها را فراهم کند.

وی افزود:‌ این کار بیشتر با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ترویج اقتصاد دانش‌بنیان و ترویج فرهنگ کارآفرینی انجام می‌شود و تفاهم‌نامه امروز با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز در این زمینه امضا شده است تا این شرکت بزرگ به‌عنوان یک بازار و متقاضی فناوری در کنار ما قرار گیرد و اولویت ما تأمین نیازهای فناوری این شرکت خواهد بود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با بیان اینکه احیای چاه‌های کم‌فشار، استفاده از گازهای مشعل و ساخت تجهیزات کلیدی به‌عنوان اولویت‌های ویژه و محورهای کلیدی این تفاهم‌نامه است، تصریح کرد: به این منظور کارگروهی تشکیل خواهیم داد و در منطقه خوزستان مستقر خواهیم شد تا این تفاهم‌نامه اجرایی شود.

کد خبر: ۱۳۴٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha