۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
توربین‌های فعال منطقه ۲ عملیات انتقال گاز به ۶۰ دستگاه رسید
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران:

توربین‌های فعال منطقه ۲ عملیات انتقال گاز به ۶۰ دستگاه رسید

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران اعلام کرد که با توجه به افزایش مصرف گاز، توربین‌های فعال منطقه دو عملیات انتقال گاز به ۶۰ دستگاه با انتقال روزانه ۴۶۴ میلیون مترمکعب گاز رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مهدی جمشیدی‌دانا همزمان با ایام دهه فجر از ثبت رکوردی تازه‌ در انتقال گاز خبر داد و گفت: با عملاتی شدن واحد E مجتمع تاسیسات تقویت فشار گاز دهق، تعداد توربین‌هایی که بدون وقفه در مدار انتقال گاز هستند، به عدد بی‌سابقه ۶۰ دستگاه رسید که این رقم در نوع خود بی‌نظیر و یک رکورد است.

وی با تاکید بر اینکه با وجود سرمای شدید هوا و کاهش دما، هیچگونه مشکلی در روند انتقال گاز وجود ندارد، ادامه داد: کارکنان شرکت انتقال گاز ایران با فعالیت شبانه‌روزی، همه ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز روزانه تولیدشده را به مصارف صنعتی و به ویژه خانگی انتقال می‌دهند.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران تصریح کرد: کارکنان این شرکت در زمینه تعمیر، تجهیز و بازسازی توربین‌ها و خطوط لوله، اقدام‌های برنامه‌ریزی‌شده و منسجمی را به‌صورت شبانه‌روزی برای عبور از فصل سرما انجام داده‌اند.

جمشیدی‌دانا در ادامه بازدید از تأسیسات دوراهان، یادآور شد: این تأسیسات در یکی از سردترین نقاط کشور که به‌عنوان بام ایران معروف است، احداث شده و تأسیسات تقویت فشار گاز دوراهان ۲، دوراهان ۳، پل کله ۴، دهق ۴ و دهق ۲ و ۳ به همراه واحد یدک و بدون رزرو، باتوجه به مصرف بیش از اندازه گاز به دلیل شدت و برودت هوا در بیشتر استان‌های کشور، با حداکثر توان عملیاتی هستند.

وی با بیان اینکه منطقه ۲ عملیات انتقال گاز با شاخص بیشترین تعداد تأسیسات و تجهیزات با مدیریت جامع، انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز را بر عهده دارد، اظهار کرد: این ایثار و تحمل سختی در سایه همدلی و همکاری بی بدیل کارکنانی که مسئولیت نگهداری و تعمیرات از توربوکمپرسورها و تجهیزات جانبی را به طور مستمر عهده‌دار هستند، محقق شده است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران همچنین گفت: مجتمع تاسیسات تقویت فشار گاز دهق با ۱۳ دستگاه توروکمپرسور فعال و انتقال حدود ۳۸۰ میلیون مترمکعب گاز در روز (حدود ۴۰ درصد گاز تولیدی کشور)، بزرگترین مرکز انتقال گاز کشور است.

براساس این گزارش، تأسیسات تقویت فشار گاز شهرستان دهق در منطقه ۲ عملیات انتقال گاز از جمله ایستگاه‌های مهم این منطقه در جابجایی گاز به سه استان اصفهان، یزد و کهگیلویه و بویراحمد است

کد خبر: ۱۳۴٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha