۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۶
کسی پاسخگوی مشکلات هتلداران نیست| دخل هتل‌ها پاسخگوی مخارجشان نیست
رئیس جامعه هتلداران ایران:

کسی پاسخگوی مشکلات هتلداران نیست| دخل هتل‌ها پاسخگوی مخارجشان نیست

حمزه زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران گفت: هزینه‌های یک واحد اقامتی به‌شدت بالا رفته است به‌طوری‌که میزان درآمد کفاف پرداخت حامل‌های انرژی را نمی‌دهد.

به گزارش بازار، جمشید حمزه زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران بیان اینکه ایرانیان از دیرباز به مهان نوازی شهرت دارند و همین امر نیز در تک‌تک کارکنان هتل‌ها و مراکز اقامتی نیز تأثیر داشته است، گفت: رفتار هتلداران و کارکنان آن‌ها با گردشگران داخلی و خارجی در مجموع مورد رضایت مسافران بوده است و سعی می‌شود از طریق آموزش‌های مختلف سطح کارکنان از هر لحاظ ارتقا پیدا کند.

وی با اظهار به اینکه هتل‌ها در برخی فصول و ایام به علت کاهش مسافر تا ۶۰ الی ۷۰ درصد تخفیف، خدمات ارائه می‌دهند، بیان کرد: برخی از شهرها به علت اینکه همواره مسافرپذیر است تخفیف قائل نیستند.

رئیس جامعه هتلداران ایران در ادامه به مشکلات جامعه هتلداران اشاره کرد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد تومان تنها در صنعت هتلداری ضرر و آسیب مالی دیده‌ایم و علی‌رغم همه اینها هتل‌ها تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند و تا جای امکان سعی کردند خدمات شایسته با رعایت تمامی موارد که مورد تأیید وزارت بهداشت است، ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه رسماً اعلام کرده‌ایم افزایش نرخ‌ها را نخواهیم داشت، درعین‌حال بیان کرد: در چند ماه گذشته متأسفانه برخوردهایی از طرف متولیان حامل‌های انرژی دیده‌ایم که موجب ناراحتی همه هتلداران شده است. به طور مثال تعرفه گاز با همان میزان مصرف قبلی از مهرماه سه تا شش برابر شده است، میزان هزینه برق نیز سه برابر شده است و این در حالی است که هتل‌ها درآمدی ندارند.
حمزه زاده افزود: هزینه‌های یک واحد اقامتی به‌شدت بالا رفته است به‌طوری‌که میزان درآمد کفاف پرداخت حامل‌های انرژی را نمی‌دهد.

وی متذکر شد: باید برای رونق بخشیدن به صنعت گردشگری این رویه تغییر کند و متناسب با شرایط و عادلانه باشد.

رئیس جامعه هتلداران ایران در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با اشاره به اینکه تاکنون با وجود تلاش‌های ما به این مسئله توجهی نشده است، عنوان کرد: مراتب را به وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انتقال دادیم و تاکنون جوابی نگرفته‌ایم، همچنین با وزارت نفت و وزارت نیرو طرح مسئله کردیم. مسئله را با نمایندگان شورای اسلامی بیان کردیم و قول همکاری دادند. از طریق رسانه‌ها نیز اطلاع‌رسانی کرده‌ایم ولی متأسفانه ترتیب اثر داده نشده است.

وی به تبلیغات هتل‌ها و خلا این نوع تبلیغ در خارج از کشور اشاره کرد و گفت: این نوع از تبلیغات مستلزم این است که سازمان‌های مرتبط مانند وزارت خارجه و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان‌های مرتبط همکاری کنند. ما بعضاً در نمایشگاه‌های خارج از کشور این نوع تبلیغات را انجام می‌دهیم هرچند این هزینه بر است ولی مطمئن باشید اگر ما پوسترهای شکیل و زیبایی از هتل‌هایمان برای تبلیغ تولید کنیم هیچ سفارت خانه‌ای حاضر به نصب این تصاویر نخواهد بود و با ما همکاری نمی‌کند.

کد خبر: ۱۳۳٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha