۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
قیمت و ضوابط عرضه مرغ قطعه بندی تغییر می کند

قیمت و ضوابط عرضه مرغ قطعه بندی تغییر می کند

بر اساس اعلام مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، قیمت و ضوابط عرضه مرغ قطعه بندی تغییر می کند.

به گزارش بازار، چند هفته ای است با پیگیری های مختلف، موضوع گرانی مرغ قطعه بندی را بیان کردیم، به طوری که شواهد بازار، حکایت از آن دارد که قیمت مصوب مرغ قطعه بندی به ازای هر کیلوگرم بیش از ۵ هزار تومان فراتر از قیمت واقعی است.

اگر ۴ کیلو و ۳۰۰ گرم مرغ را به قطعات مختلف از جمله ران و سینه تقسیم کنیم مجموع قیمت های مصوب اجزای مرغ، حدود ۵۴ هزار تومان گرانتر از قیمت اصلی همین میزان مرغ است که در صورت خرید از خرده فروشی ها بدون دریافت هزینه، قطعه بندی می شود.

عرضه کنندگان خردِ مرغ می گویند: اگر ممنوعیت قطعه بندی در خرده فروشی ها برداشته شود می توانند قطعات مختلف مرغ را حدود ۶ تا ۷ هزار تومان ارزان تر به دست مصرف کننده برسانند.

مسئولان جهاد کشاورزی هم وعده دادند ظرف ۱۵ روز به این موضوع رسیدگی و ضوابط و قیمت های جدید برای قطعه بندی مرغ تعیین شود.

برغم گذشت چند روز از آن وعده ۱۵ روزه امروز وزیر جهاد کشاورزی در نشست خبری خود اعلام کرد قیمت مرغ قطعه بندی متناسب با قیمت پایه این محصول نیست و می بایست در آن تجدید نظر شود.

سید جواد ساداتی نژاد افزود: طی هفته جاری، قیمت مرغ قطعه بندی در نشست با تشکل های مربوطه اصلاح می شود.

برومند فر مدیرکل بهداشت مواد غذایی سازمان دام پزشکی نیز امروز اظهار داشت که این سازمان به دنبال تدوین بخشنامه ای است که در چارچوب آن خرده فروشی ها هم بتوانند با ضوابطی خاص مرغ را قطعه بندی و عرضه کنند.

حالا باید دید در هفته جاری قیمت مرغ قطعه بندی اصلاح می شود و آیا همزمان با این اصلاح قیمت، انحصار شرکت های قطعه بندی مرغ نیز شکسته و به خرده فروشی ها با ضوابط خاص اجازه قطعه بندی داده می شود یا خیر؟

کد خبر: ۱۳۳٬۸۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha