۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
فعال کردن دیپلماسی اقتصادی بین ایران و رومانی منافع ۲ کشور را تامین می‌کند
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

فعال کردن دیپلماسی اقتصادی بین ایران و رومانی منافع ۲ کشور را تامین می‌کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس در دیدار با سفیر رومانی در تهران، گفت: فعال کردن دیپلماسی اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و رومانی منافعی برای دو کشور به همراه دارد که آثار آن بخش‌های مختلف را دربر می‌گیرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، خانم میرلا کارمن گرکو سفیر رومانی در تهران امروز (یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰) با فریدون عباسی دوانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

عباسی دوانی در این دیدار با اشاره به تاریخ ۱۲۰ ساله روابط دو کشور، گفت: با استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی به ویژه در حوزه دیپلماسی پارلمانی می‌توان سطح تعاملات دوجانبه را تقویت کرد.

وی افزود: فعال کردن دیپلماسی اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و رومانی منافعی برای دو کشور به همراه دارد که آثار آن بخش‌های مختلف را دربر می‌گیرد.

نماینده مردم کازرون و کوه‌چنار در مجلس شورای اسلامی اشتراکات فرهنگی و همکاری در این بخش را از ظرفیت‌های تعامل دوجانبه دانست و تصریح کرد: تاریخ و قدمت جمهوری اسلامی ایران و رومانی فرصت ارزشمندی برای توسعه همکاری‌ها در زمینه گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های این بخش ایجاد کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های نفت و گاز، محصولات پتروشیمی و کشاورزی، گفت: اگر اراده سیاسی از سوی طرف رومانیایی وجود داشته باشد با اتکا به ظرفیت‌های دو کشور می‌توان سطح تعاملات و همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف به ویژه مناسبات تجاری-اقتصادی را گسترش داد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، همکاری در زمینه تولید تجهیزات صنعتی، پزشکی و کشاورزی را از بسترهای مهم همکاری دو کشور دانست و خاطرنشان کرد: همکاری جمهوری اسلامی ایران و رومانی در زمینه‌های علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، دستاوردهای ارزشمندی برای دو کشور به همراه دارد.

خانم میرلا کارمن گرکو سفیر رومانی در تهران نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت مجالس در توسعه روابط کشورها، گفت: دیپلماسی پارلمانی نقش مهم و اثرگذاری در گسترش روابط بین کشورها برعهده دارد که می‌توان از این ظرفت در توسعه روابط بین جمهوری اسلامی ایران و رومانی استفاده کرد.

وی با استقبال از ایجاد زمینه‌های همکاری جمهوری اسلامی ایران و رومانی، ابراز امیدواری کرد تا این تعاملات در بخش‌های مختلف از جمله عرصه‌های تجاری و اقتصادی فعال شود.

سفیر رومانی در تهران با تبریک فرارسیدن دهه فجر، خاطرنشان کرد: امیدوارم با انجام دیدارها و گفتگوها و همچنین رفع موانع، سطح روابط تجاری جمهوری اسلامی ایران و رومانی گسترش پیدا کند.

کد خبر: ۱۳۳٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha