۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
تلاش برای ارتقای جایگاه پست ایران در جهان
مدیر عامل جدید پست تاکید کرد

تلاش برای ارتقای جایگاه پست ایران در جهان

لیائی، مدیر عامل جدید شرکت ملی پست ایران گفت: همه تلاشمان را خواهیم کرد تا جایگاه پست کشورمان در جهان بیش از پیش ارتقا پیدا کند.

به گزارش بازار، محمود لیائی مدیر عامل جدید پست در مراسم افتتاح سیستم سورتینگ هوشمند مرکز تجزیه و مبادلات کشورگفت: در حکم انتصابم درباره هوشمندسازی و تحول دیجیتال در پست تاکید شده است که با استفاده موثر از سرمایه های انسانی این شرکت در تحقق وظایفم تلاش خواهم کرد.

لیائی افزود:‌ ما باید به پست به عنوان اپراتور لجستیک هوشمند نگاه کنیم و از تجربیات دیگر کشورها نیز بهره بگیریم.

مدیر عامل جدید پست گفت: تلاش برای ارتقای جایگاه پست ایران در جهانمدیر عامل پیشین شرکت ملی پست ایران هم در این مراسم با اشاره به عملکرد ۱۷ ماهه فعالیتش در پست گفت: با سیستم سورتینگ هوشمند (تفکیک) ‌ همانند کشورهای توسعه یافته شدیم.

همچنین رمضانعلی سبحانی فر مدیر عامل پیشین شرکت ملی پست ایران گفت: در مدت مسئولیتم در بخش توزیع شاهد کمبود خودرو بودیم که این مشکل حل شد.

سبحانی فر گفت: در این مدت ۶۰ کامیون از طریق ریلی مرسولات را منتقل کردند و ما قصد راه اندازی قطار پستی را داشتیم اما فقط یک لوکوموتیو با پنج واگن راه اندازی شد.

مدیر عامل پیشین شرکت ملی پست ایران افزود: در این مدت ۴۰ دستگاه کامیون خریداری شد و برای توزیع مرسولات نیز ۴۰۰ دستگاه وانت خریداری کردیم که افزایش صددرصدی داشت.

سبحانی فر گفت: در بحث هوشمندسازی با استفاده از شرکت های دانش بنیان پنج مرکز تجزیه هوشمند را راه اندازی کردیم.

وی افزود: نیازی به افزایش تعرفه پستی نیست و اگر به کسب و کارهای اینترنتی خدمت خوبی بدهیم همه آنها ارسال مرسولاتشان را به پست واگذار می کنند و ما با چند شرکت اینترنتی در این مدت قرارداد منعقد کردیم.

مدیر عامل پیشین شرکت ملی پست ایران درخصوص کدپستی نیز گفت: در مدت مسئولیتم برای ۵۴۰ شهر کدگذاری انجام شد که مجموع شهرها به ۷۴۰ شهر رسید.

سبحانی فر افزود: ما امکان رصد هوشمند کالاهای اساسی را از تولید تا مصرف داریم و در این خصوص اقداماتی هم صورت گرفت.

وی گفت: شبکه ملی پست که سالها کار می کند هیچ مرکز پشتیبانی نداشت که با دستور وزیر ارتباطات، مرکز داده پشتیبان در ساختمان چهارراه لشکر درحال راه اندازی است.

مدیر عامل پیشین شرکت ملی پست ایران افزود: در این مدت ۷۰۰ ترازوی باجه های قبول مرسولاتمان هوشمند شد که دیگر کاربر هیچ دخل و تصرفی نمی تواند داشته باشد و ۶۰۰ ترازوی دیگر درحال آماده سازی است که حق مردم و شرکت ها دیگر ضایع نخواهد شد.

سبحانی فر گفت: همه این اتفاقات در شرایطی واقع شد که وقتی به پست آمدم ۳۲۰ میلیارد تومان زیان داشت که ۸۵۰ میلیارد تومان زیان انباشته اش بود و در روزهای پایانی سال گذشته تلاش کردیم و دارایی ۹۰۰ میلیارد تومانی شرکت به ۱۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

وی به اقدامات زمان مسئولیتش برای ارتقای معیشتی همکاران پست اشاره کرد و افزود: بیش از دو هزار نفر تغییر وضع پیدا کردند و پرداختی های میان ماهی به صورت میانگین یک میلیون تومان پرداخت شد و بازنشستگانی که با دو میلیون تومان حقوق بازنشسته می شدند حقوق بازنشستگی شان به حدود ۷ میلیون تومان افزایش یافت.

مدیر عامل پیشین شرکت ملی پست ایران گفت: ما با مفقودی، سرقت و تخریب مرسولات مردم مواجه بودیم که در همین ارتباط چهار ترولی (سبدهای بزرگ) خریدیم و در بخش فرهنگی هم بسیاری از اماکن پست تبدیل به موزه شد و ما سومین موزه ملی کشور شدیم.

کد خبر: ۱۳۳٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha