۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
طلا و سکه ارزانتر می شود! | دلار آزاد در آستانه ۲۵ هزار تومان
گزارش «بازار» از آینده قیمت طلا و ارز

طلا و سکه ارزانتر می شود! | دلار آزاد در آستانه ۲۵ هزار تومان

بدنبال سیر نزولی نرخ ارز، طلا و سکه نیز به تبع آن بر مدار کاهش قیمت قرار گرفته و طبق پیش بینی کارشناسان با توجه به کاهش تدریجی ارز در بازار، تداوم افت قیمت طلا در روزهای آتی نیز دور از انتظار نیست.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: تاثیر اعمال برخی معافیت های بین المللی تحریم ایران، از سوی آمریکا در کنار انتشار اخبار مثبت از چگونگی روند انجام مذاکرات برجام، موجب شده است تا نرخ ارز در بازار طی چند روز اخیر سیر نزولی به خود گیرد و از کانال ۲۸ هزارتومان به کانال ۲۶ هزار تومان کاهش و اکنون در آستانه ورود به کانال ۲۵ هزار تومان قرار گیرد. کاهش قیمتی که طبق پیش بینی کارشناسان به تدریج ادامه دار خواهد بود و در صورت برداشته شدن همه تحریم ها علاوه بر افت نرخ انواع ارز در بازار، احتمال رسیدن قیمت دلار به زیر ۲۵ هزار تومان هم دور از ذهن نخواهد بود.

هر چند با افت نرخ ارز قیمت کالاها نیز باید در بازار کاهشی شود، اما نرخ خیلی از کالاها توسط فروشندگان در بازار به دلایلی چون خرید قبلی و ... کاهشی نمی شود اما قیمت تنها کالایی که در لحظه از نرخ ارز تبعیت می کند، طلا و سکه است. در چنین شرایطی با کاهش نرخ ارز در بازار طی چند روزاخیر قیمت سکه و طلا نیز هم اکنون در مسیر نزولی قرار گرفته است.

قیمت طلا و سکه با کاهش نرخ ارز در بازار روندی کاهشی به خود گرفته است. البته این کاهش قیمت هرچند سرمایه گذاران و خریداران را برای خرید طلا و سکه در بازارترغیب می کند، اما خیلی ها همچنان صبوری می کنند تا نرخ ارز بیش از این در بازار کاهشی شود و پس از آن برای تهیه طلا و سکه ارزانتراقدام به خرید کنند

کاهش قیمت سکه و طلا در پی کاهش نرخ ارز در بازار
ابراهیم محمد ولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با «بازار» درباره پیش بینی قیمت طلا طی روزهای آینده و علل آن گفت: از آنجایی که نرخ طلا از ۲ موئلفه قیمت انس جهانی و نرخ ارز در بازار داخلی تبعیت می کند، بنابراین هر دو فاکتور ارزشیابی تعیین نرخ طلا به دلایلی چند روزی است بر مدار نزول قرار گرفته اند که این روند باعث شده تا قیمت طلا و سکه نیز در بازار کاهشی شود.

وی با بیان اینکه نوسان قیمت ارز در بازار، نرخ طلا و جواهر را به دلیل وابستگی قیمتی که این دو کالا به هم دارند دچار تغییر قیمت می کند، افزود: صنعت طلا تحت تاثیر عواملی چون رشد و رونق اقتصاد یا رکود و بی رمقی اقتصاد کشور قرار می گیرد، حال این روزها که برخی مسائل چون روند مثبت انجام مذاکرات در وین قیمت ارز را در داخل تا حدودی ارزان کرده بنابراین قیمت طلا و سکه نیز با کاهش نرخ ارز در بازار روندی کاهشی به خود گرفته است.

البته این کاهش قیمت هرچند سرمایه گذاران و خریداران را برای خرید طلا و سکه در بازار ترغیب می کند، اما خیلی ها همچنان صبوری می کنند تا نرخ ارز بیش از این در بازار کاهشی شود و پس از آن برای تهیه طلا و سکه ارزانتر اقدام به خرید کنند.

هر چند کاهش نرخ ارز در بازار بر کاهش قیمت طلا و سکه تاثیر مستقیم گذاشته است اما از طرف دیگر روند قیمت انس جهانی طلا نیز تا حدودی نزولی است و پیش بینی می شود که نرخ این کالای جهانی طی روزها و شاید هفته های آتی خیلی افزایشی نباشد. بنابراین کاهش قیمت ارز در داخل و روند نزولی انس جهانی، نشان از ارزانتر شدن قیمت طلا در روزهای آینده را می دهند

بازار سرد داد و ستد طلا در بازار با ارزان شدن این کالا!
این فعال صنعت طلا در ادامه افزود: داد وستد طلا در بازار تا حدودی نسبت به هفته های گذشته کمتر شده است و همه منتظر روزهای خوش رفع تحریم های بین المللی و کاهش هر چه بیشتر قیمت ارز و طلا در بازار هستند، بنابراین تجربه نشان می دهد که بازار خرید و فروش همچنان سرد و استقبال چندانی حتی از طلای با قیمت ارزانتر نیز نمی شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطر نشان کرد: هر چند کاهش نرخ ارز در بازار بر کاهش قیمت طلا و سکه تاثیر مستقیم گذاشته است اما از طرف دیگر روند قیمت انس جهانی طلا نیز تا حدودی نزولی است و پیش بینی می شود که نرخ این کالای جهانی طی روزها و شاید هفته های آتی خیلی افزایشی نباشد. بنابراین کاهش قیمت ارز در داخل و روند نزولی انس جهانی، نشان از ارزانتر شدن قیمت طلا در روزهای آینده را می دهند.

علاوه بر کاهش نرخ طلا و سکه در بازار، قیمت انواع ارز امروز نیز روندی کاهشی را سپری می کند طوری که هم اکنون قیمت دلار در بازار آزاد با سیر نزولی به حدود ۲۶ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است و احتمال کاهش آن در روزهای آینده هم دور از انتظار نیست

دلار در آستانه ورود به کانال ۲۵ هزار تومان| هر گرم طلا یک میلیون و ۱۷۲ هزار و سکه ۱۱ میلیون و ۶۴۰ تومان
بنا به این گزارش، قیمت طلای ۱۸ عیار امروز در بازار آزاد هر گرم یک میلیون و ۱۷۲ هزار تومان، سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است. علاوه بر این در بازار سبزه‌میدان هم‌اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای ۲۴ عیار نیز در هر گرم یک میلیون و ۵۶۴ هزار تومان و هر مثقال طلا، ۵ میلیون و ۷۸ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.علاوه بر کاهش نرخ طلا و سکه در بازار، قیمت انواع ارز امروز نیز روندی کاهشی را سپری می کند طوری که هم اکنون قیمت دلار در بازار آزاد با سیر نزولی به حدود ۲۶ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است و احتمال کاهش آن در روزهای آینده هم دور از انتظار نیست. در صرافی‌های بانکی نیز قیمت فروش دلار ۲۵ هزار و ۱۱۴ تومان و قیمت خرید دلار از مردم ۲۴ هزار و ۸۶۴ تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل ۲۸ هزار و ۶۵۲ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۲۸ هزار و ۳۶۷ هزار اعلام شده است.

کد خبر: ۱۳۳٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha