۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲
اختصاص ۷۳ میلیون یورو تسهیلات روسیه برای نیروگاه سیریک
مجری طرح نیروگاه‌های بخاری شرکت برق حرارتی خبر داد

اختصاص ۷۳ میلیون یورو تسهیلات روسیه برای نیروگاه سیریک

مجری طرح نیروگاه‌های بخاری شرکت برق حرارتی از موافقت دولت روسیه با اختصاص ۷۳ میلیون یورو تسهیلات برای ادامه ساخت نیروگاه سیریک ایران خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، بهنام خائفی‌نژاد با اشاره به اجرای طرح ساخت نیروگاه یک‌هزار و ۴۰۰ مگاواتی سیریک هرمزگان از محل وام اعطایی دولت روسیه، افزود: عملیات اجرایی این نیروگاه از خردادماه امسال به صورت رسمی و با گشایش ال. سی آغاز شد.

وی ادامه داد: فعالیت اجرایی این طرح از همان زمان شروع و در سال ۲۰۲۱ درخواست دریافت ۶.۲ میلیارد یورو تسهیلات از دولت روسیه انجام شد.

خائفی با بیان اینکه برای ادامه فعالیت نیروگاه سیریک در سال ۲۰۲۲ درخواست اختصاص ۷۳ میلیون یورو داشتیم گفت: با رایزنی‌های انجام شده، این درخواست مورد تایید وزارت دارایی روسیه قرار گرفت و اکنون درحال گشایش ال. سی مربوطه است.

مجری طرح نیروگاه‌های بخاری شرکت برق حرارتی گفت: برای امسال ۱۰۰ درصد مبلغ درخواست شده مورد تایید قرار گرفته و امید است با پیگیری‌های اخیر کل این مبلغ جذب شود.

خائفی‌نژاد اضافه‌کرد: مطابق برنامه زمانی مقرر است فاز اول این پروژه در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۴ وارد شبکه شود که با دریافت نقدینگی لازم امید است در زمان مقرر به مرحله بهره‌برداری برسد. ‌

کد خبر: ۱۳۳٬۵۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha