۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
بالا گرفتن جنگ املاکی ها با اپلیکیشن های خرید و فروش مسکن| متقاضیان ملک: تکلیف مردم را روشن کنید!
«بازار» گزارش می دهد

بالا گرفتن جنگ املاکی ها با اپلیکیشن های خرید و فروش مسکن| متقاضیان ملک: تکلیف مردم را روشن کنید!

در حالیکه این روزها متقاضیان مسکن وبسایت های خرید و فروش مسکن را برای درج آگهی ها خود انتخاب می کنند، رئیس اتحادیه مشاوران املاک برخی سایت ها را سمساری خطاب کرده و آنها را تهدید به برخورد قضایی کرد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: سالهاست که خرید و فروش مسکن و برخی اقلام دیگر مثل خودرو، در وبسایتها و اپلیکیشن ها درج قیمت شده و منجر به معامله می شود. اگر چه در روزهای نخست و در سال های نه چندان دور برای این اپلیکیشن ها واکنش های منفی صورت می گرفت اما در نهایت این وبسایت ها به خصوص در دوره ای که کرونا شدت گرفت نشان داد تا چه حد می توانند به کمک بازار مسکن و سایر بازارها و در نهایت متقاضیان بیایند.

در طی سال های گذشته و هر بار که قیمت ها از دست دولت خارج می شد دادستانی ورود کرده و این وبسایتها را از درج قیمت منع می کرد. حالا هم در تازه ترین اقدام رئیس اتحادیه املاک با انتشار ویدویی از دفتر خود که در کنار خود برخی از عوامل وبسایتهایی که با اتحادیه املاک همکاری دارند نشان داد که برخی وبسایتها که در این ویدیو به راحتی نام برده می شود به سمساری خطاب داده می شود.

۷۹ درصد اعضای اتحادیه املاک خرید مسکن از اپلیکیشن ها را تحریم کرده اند و ما هر چه مردم پولدارتر شوند خوشحال تر می شویم. نمی خواهیم بگوییم که با اپلیکیشن ها مخالف هستیم بلکه می خواهیم برخی سایت ها و اپلیکیشن ها که اشتباه می کنند به اشتباه خود پی ببرند

قلی خسروی در این ویدیو از سایت «دیوار» به عنوان سمساری نام می برد و می گوید: ۷۹ درصد اعضای اتحادیه املاک خرید مسکن از اپلیکیشن ها را تحریم کرده اند و ما هر چه مردم پولدارتر شوند خوشحال تر می شویم. نمی خواهیم بگوییم که با اپلیکیشن ها مخالف هستیم بلکه می خواهیم برخی سایت ها و اپلیکیشن ها که اشتباه می کنند به اشتباه خود پی ببرند.

وی با اشاره به اینکه املاکی ها می گویند که هم وبسایت کلید و هم شیپور، اما ما با شیپور راحت تر هستیم و مردم با اینها کار کنند ادامه داد: اما با سمساری دیوار هرگز تا متوجه شود که اتحادیه املاک پشتیبان است بنابراین تفاهمنامه ای که هماهنگ شده است امضا شود تا این سایت ها پر رونق شود.

بالا گرفتن جنگ املاکی ها با اپلیکیشن های خرید و فروش مسکن| متقاضیان ملک: تکلیف مردم را روشن کنید!

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفتگو با خبرنگار «بازار» در پاسخ به این پرسش که مردم و متقاضیان مسکن در این وضعیت که میان اتحادیه املاک و اعضای اتحادیه با سایت دیوار مشکل ایجاد شده است چه باید کنند و اصلا چرا سایت دیوار باید تحریم شود؟ گفت: سایت سمساری دیوار چندین دفعه طبق نامه ای که به دادستانی نوشته و ارسال کردیم تا نرخ درج آگهی را افزایش ندهد تذکر داده شده است. اما ظاهرا این سایت توهم بزرگ شدن برداشته است و به این تذکرات و نامه ها بی توجه است.

سایت دیوار هر روز نرخ آگهی خود را افزایش می دهد و کسی هم نظارتی ندارد. در طی چند هفته گذشته تعدادی از اعضای اتحادیه املاک در تماس با بنده اعلام کرده اند که سایت دیوار مشاوران املاک را دور می زند و علیرغم اینکه برخی فایل ها در املاکی ها تنطیم و نوشته شده است مبایعه نامه و یا قولنامه در منزل خریدار و یا فروشنده با یک دوم کمیسیون تنظیم و نهایی می شود

وی ادامه داد: سایت دیوار هر روز نرخ آگهی خود را افزایش می دهد و کسی هم نظارتی ندارد. در طی چند هفته گذشته تعدادی از اعضای اتحادیه املاک در تماس با بنده اعلام کرده اند که سایت دیوار مشاوران املاک را دور می زند و علیرغم اینکه برخی فایل ها در املاکی ها تنطیم و نوشته شده است مبایعه نامه و یا قولنامه در منزل خریدار و یا فروشنده با یک دوم کمیسیون مشاورین املاک تنظیم و نهایی می شود.

در حال حاضر ۷۹ درصد اعضای اتحادیه املاک با تحریم سایت دیوار مخالف هستند و اعلام می کنند که این وبسایت باید تحریم شود. به هر حال زمان می برد تا تمام اعضا با این تحریم موافقت کنند. ما وبسایت های دیگر مثل کیلید و شیپور را برای مردم مناسب می دانیم

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این پرسش که تحریم نشدن تمام اعضای اتحادیه املاک نشان می دهد که هنوز هم برخی از املاکی ها به گسترش و نفوذ سایت دیوار در میان مردم واقف هستند ؟ گفت: در حال حاضر ۷۹ درصد اعضای اتحادیه املاک با تحریم سایت دیوار مخالف هستند و اعلام می کنند که این وبسایت باید تحریم شود. به هر حال زمان می برد تا تمام اعضا با این تحریم موافقت کنند. ما وبسایت های دیگر مثل کیلید و شیپور را برای مردم مناسب می دانیم.

خسروی ادامه داد: سایت دیوار سه بار به ما پیام داد که در دفتر اتحادیه املاک با ما مذاکره کند اما هر بار خلف وعده کرد. اما در خصوص بالا رفتن هزینه درج آگهی معتقد هستند که این موضوع از اساس کذب است!

اما در این میان خبرنگار بازار در تماس با برخی املاکی ها در خصوص این موضوع سوال کرد که اکثر املاکی ها معتقد بودند که برای مردم تفاوتی نمی کند که شیپور برای آنها مشتری پیدا کند و یا سایت دیوار.

قطعا بسته شدن سایت هایی مثل دیوار و یا سایر سایت ها مثل شیپور می تواند به ضرر بازار مسکن باشد. بنابراین باید تکلیف مردم را روشن کنند

یکی از املاکی های منطقه ۱۱ به خبرنگار بازار گفت: قطعا بسته شدن سایت هایی مثل دیوار و یا سایر سایت ها مثل شیپور می تواند به ضرر بازار مسکن باشد. بنابراین باید تکلیف مردم را روشن کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این پرسش که مردم در این میان چه باید کنند بلاخره دوست دارند تا هر چه سریعتر ملک خود را به فروش برسانند و یا ملک مورد نظر خود را خریداری کنند؟ گفت: اولا اینکه مردم به مشاوران املاک مراجعه کنند دوم اینکه به سمت سایت دیوار که هر روز قیمت های درج آگهی و حتی قیمت های مسکن را بالا می برند نروند.

خسروی با بیان اینکه «فواره چون بلند شود سرنگون شود» گفت: متاسفانه برخی وبسایت ها در بالا بردن قیمت مسکن و اجاره بها نقش بسزایی دارند.

بالا گرفتن جنگ املاکی ها با اپلیکیشن های خرید و فروش مسکن| متقاضیان ملک: تکلیف مردم را روشن کنید!

اما امروز نیز بازدار مدیر کل املاک شیپور نیز گفت: امید است مردم با ما همکاری کنند و به ما اعتماد کنند تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه کنیم. و تخفیفات را قرار است از طرف اتحادیه به اعضا بدهیم و اعضا با حداقل هزینه بهترین بازخورد را بگیرند.

وی ادامه داد: همیشه شیپور با اتحادیه املاک همراه بوده است. همانطور که گفتم هم تخفیفات لازم را خواهند داد و هم اینکه بتوانند اتحادیه املاک را دور نزنند. یعنی برای بالا رفتن درآمد کاری نکنند و اتحادیه و اعضا را دور نزنند و با مشاورین املاک کار کنند.

به گزارش بازار، یکی از دلایل اصلی تورم بازارهای ارز، طلا، خودرو و مسکن به اعلام مداوم قیمت‌ها بر می‌گردد. به خصوص که در این چهار حوزه، خرید و فروش‌های سرمایه گذارانه مسیر بازار را تعیین می کند. اگر وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها اجازه دهند هرکس هر قیمتی دلش می‌خواهد برای مسکن یا خودروی خود تعیین کند در واقع قیمت ها هر روز رشد خواهد کرد. بنابراین باید نهادهای نظارتی در این خصوص ورود کنند و تلاطمات قیمتی را کاهش دهند و هر وبسایتی نتواند تنش قیمتی در بازار وارد کند.

کد خبر: ۱۳۳٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha