۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
اعتمادسازی راهکار احیای بازار بورس است
کارشناس بازار سرمایه:

اعتمادسازی راهکار احیای بازار بورس است

لرستان- عمیدی، کارشناس بازار سرمایه گفت: اعتمادسازی در رابطه با بازار بورس مهم‌ترین هدفی است که دولت برای احیای این بازار باید دنبال کند.

هومن عمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: معمولاً بازار سرمایه کمترین تاثیر را از تغییرات بازارهای موازی می‌گیرد ولی چون شرکتها برای صادرات محصولاتشان از ارز استفاده می کنند نرخ ارز تاثیر مستقیمی بر فرایند سود و زیان شرکت‌ها دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر متقاضیان بازار سرمایه به دو گروه تقسیم شده‌اند، افزود: دسته اول کسانی هستند که می‌خواهند هر چه سریعتر این بازار را ترک کنند و دسته دوم به دنبال سرمایه‌گذاری هستند که با توجه به صورتهای مالی شرکتها دسته دوم منطقی‌تر تصمیم گیری می‌کنند.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه انتظار می‌رود بازار تا پایان سال، با یک روند منطقی و رشد آهسته و پیوسته به سمت شاخص ۱۵۰۰ هزار واحد تغییر کند، تصریح کرد: در هفته ابتدای بهمن شرایط بازار مناسب نبود و شاهد افت شاخص بوده‌ایم اما در هفته دوم شرایط بهتر شد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بازارگردانی به شکل مناسبی انجام گرفت.

عمیدی خاطرنشان کرد: از دیگر عواملی که در بهبود و هم‌افزایی شرایط بازار تاثیرگذار بوده می‌توان به همکاری دولت در ابلاغ ۱۰ مورد مهم، برنامه‌ریزی وزارت اقتصاد و صمت با مجلس برای ساماندهی بازار سرمایه و قیمت‌گذاری در مورد نرخ خوراک پتروشیمی و نرخ گاز صنایع و نیز رایزنی درمورد حذف قرعه کشی خرید خودرو در خودروسازها اشاره کرد.

وی بیان کرد: البته موارد ذکر شده برای تغییر روند رشد در بازار سرمایه تغییرات خوبی محسوب می‌شوند ولی کافی نیستند و برای حفظ این روند باید همین وضعیت ادامه داشته باشد و یا کارهای دیگری طراحی شود تا در نهایت اعتماد سازی اتفاق بیفتد و سرمایه‌ها به سمت بازار سرمایه سراریز می شود.

کد خبر: ۱۳۳٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha