۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
وضعیت تولید در سیستان و بلوچستان رضایت‌بخش نیست/ لزوم تشکیل ستاد اصلاح قوانین
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

وضعیت تولید در سیستان و بلوچستان رضایت‌بخش نیست/ لزوم تشکیل ستاد اصلاح قوانین

زاهدان –جانشین فرمانده سپاه سلمان در قرارگاه پیشرفت و آبادانی سیستان و بلوچستان گفت: وضعیت تولید در این استان رضایت بخش نیست و باید قوانین و مقررات غلط که مانع تولید هستند اصلاح شوند.

علیرضاکیخا در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: متاسفانه در سالی که گذشت به شعار اقتصاد مقاومتی و راه های تحقق آن توجه نشد و روند تولید در استان سیستان و بلوچستان رضایت بخش نبود.

جانشین فرمانده سپاه سلمان در قرارگاه پیشرفت و  آبادانی سیستان و بلوچستان گفت: قوانین  غلط و  دست و پاگیر به مانعی برای تولید تبدیل شده است که در این راستا باید ستاد اصلاح قوانین و مقررات در استان ایجاد شود.

وی به ظرفیت های کشاورزی، باغی و زراعی استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: موانع موجود باید رفع شوند تا افراد با بهره گیری از این ظرفیت ها به سمت مشاغل کاذب از جمله قاچاق سوخت نروند.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی مبتنی بر تولید است و تولید نیز با استفاده از ظرفیت های داخلی محقق می شود. 

وی ادامه داد: در حال حاضر روستاها از مدار تولید خارج شده و روستائیان به جامعه مصرف کننده افزوده شده اند و این در حالی است که دامداری، کشاورزی و باغداری از جمله ظرفیت های تولید و درآمد در روستاها هستند.

کیخا با تاکید بر احیای تولید در روستاها افزود: زنجیره تامین تولید و مصرف باید به یکدیگر متصل شوند تا به تولید و اشتغال پایدار دست پیدا کنیم، همچنین سرمایه های سرگردان باید در خدمت تولید و اشتغال قرار گیرند واز تاثیر روستاها بر اقتصاد ملی غافل نشد.

کد خبر: ۱۳٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha