۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۲
شیرین سازی آبخوان های لب شور گلستان| مطالعات در ۶ نقطه انجام شد
مدیرعامل آب منطقه ای گلستان خبرداد؛

شیرین سازی آبخوان های لب شور گلستان| مطالعات در ۶ نقطه انجام شد

گرگان- حسینی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: مطالعات امکان سنجی شیرین سازی آبخوان های شور و لب شور در ۶ نقطه از گلستان انجام و توسط کمیته فنی وزارت نیرو تأیید شد.

سید محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سفر معاون وزیر به استان در سال جاری، دو موضوع مورد تاکید قرار گرفت؛ نخست اینکه در برخی از نقاط استان آبخوان های شور و لب شور وجود دارد که شاید بتوان آنها را شیرین سازی و به عنوان آب شرب استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: لذا ما مطالعاتی را انجام دادیم؛ این مطالعات در شش محور و نقطه انجام و در تاریخ مقرر تحویل شرکت مهندسی آب و فاضلاب شد که کمیته‌های فنی تشکیل و نتیجه مطالعات را تایید کردند.

وی بیان کرد: هم اکنون این طرح برای خرید تضمینی به وزارت نیرو رفته تا فراخوان سرمایه‌گذاری انجام شود.

حسینی گفت: در تابستان امسال هم مجوز تخصیص آب دریا برای شیرین سازی اخذ و مطالعات آن انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان با بیان این که سوم بهمن نتایج مطالعات ارسال و در کمیته فنی در حال بررسی است، اضافه کرد: تا انتهای بهمن نتایج بررسی مشخص و اصلاحات انجام خواهد شد و امیدواریم در اسفندماه شرکت مهندسی آب و فاضلاب فراخوان سرمایه گذاری را انجام دهد.

وی بیان کرد: در افق ۱۴۰۵ در سند برتر طرح جامع، مصوب شده ۳۵ میلیون متر مکعب آب با شیرین سازی آب دریا تامین شود که تاکنون مجوز شیرین سازی ۱۶ میلیون مترمکعب اخذ شده و این میزان آب ۲۰۰ هزار نفر را تامین می کند.

کد خبر: ۱۳۳٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha