۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
در بحث نظارت بر قیمت ها مصمم هستیم
معاون قضایی دادستانی کل کشور:

در بحث نظارت بر قیمت ها مصمم هستیم

عمرانی، معاون قضایی دادستانی کل کشور گفت: در بحث کنترل قیمت ها مصمم هستیم و با هر نوع گرانفروشی بیش از قیمت تمام شده و سود متعارف برخورد قاطع خواهیم کرد.

به گزارش بازار، سعید عمرانی معاون قضایی دادستانی کل کشور درباره ورود قوه قضائیه در بحث برخورد با گرانفروشی لوازم تولید داخل افزود: در برج هفت تجمعی در جلوی یکی از ساختمان های قوه قضائیه برگزار شد که در اعتراض به گرانی لوازم خانگی بود که با دستور رئیس قوه قضائیه بنده ورود کردم که منجر به صدور نامه ای به وزیر صمت مبنی بر تثبیت و کنترل و کاهش قیمت های لوازم خانگی تولید داخل شد.

وی گفت: البته بعد از فرمایش رهبر معظم انقلاب این موضوع از ماه ها قبل در دستور کار ما قرار گرفت و ما ورود کردیم مبنی بر این که اکنون که همه نوع حمایت از تولید داخل می شود این به آن معنا نیست که خدای نکرده کسانی که در داخل تولید می کنند بدون این که رقیبی وجود داشته باشد هر قیمتی که بخواهند تولید خود را عرضه کنند.

معاون قضایی دادستانی کل کشور افزود: در این خصوص جلسه ای با حضور وزیر صمت و معاونانش داشتیم تا درباره قیمت کالاهای لوازم خانگی یک طرح تحولی ارائه دهیم که در آن جلسه از ما خواستند که انشاالله با همکاری دادستان کل داشته باشیم که با دادستان های کل کشور نیز این جلسه به صورت ویدیوکنفرانس برگزار کنیم و در واقع وزیر صمت و دادستان کل نیز در آن جلسه حضور داشته باشند.

عمرانی گفت: بعد از آن جلسه آن خواسته هایی که به وزارت صمت بر می گردد ابلاغ کنیم و هم به سمتی برویم که قیمت ها کنترل شود.

وی افزود: هم اکنون بخش قابل توجهی از افزایش قیمت ها به واسطه ها و دلال ها بر می گردد که باید حذف شوند به ویژه که اکنون از لوازم خانگی و خودرو تمام قد و با تمام توان و ظرفیت حمایت می کنیم که این حمایت ها به آن معنا نیست که آن ها هر کاری خواستند کنند اما رعایت حال مردم برای ما شرط اول است.

معاون قضایی دادستانی کل کشور گفت: در نامه ای هم که به وزیر صمت نوشتم درخواست من دقیقا همین مطالب بود که تذکر دادیم که نباید این فضا طوری مورد سوء استفاده قرار گیرد که وقتی رقیبی نیست و وارداتی وجود ندارد و مجبوریم کالای ایرانی بخریم که این کار برای افزایش کیفیت است اما قیمت نامتناسب باشد.

عمرانی در باره ضمانت اجرای این مصوبات نیز افزود: قطعا ما اهل تهدید نیستیم اما اهل عمل هستیم و داریم موضوع را پیگیری می کنیم هر نوع گرانفروشی بیش از قیمت تمام شده و سود نامتعارف با جرایم سنگین مواجه خواهد شد و با برخورد نظارتی که در بحث تعزیرات و چه در بحث قضایی و قاطع روبرو خواهند شد و اگر هم سازمان یافته باشد برخورد ما قاطع تر می شود کمااینکه اکنون فرمان رهبری را نیز نصب العین خود داریم.

کد خبر: ۱۳۳٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha