۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
توزیع نهاده ها در استان همدان ۴۰ درصد افزایش یافته است
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان:

توزیع نهاده ها در استان همدان ۴۰ درصد افزایش یافته است

همدان - رضوانی جلال، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان بابیان اینکه امسال توزیع نهاده ها در استان همدان ۴۰ درصد افزایش یافته است، گفت: با این وجود نهاده توزیع شده جوابگوی نیاز نیست.

منصور رضوانی جلال در گفتگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه بیش از ۳۸۷ هزار رأس گاو و گوساله در استان همدان وجود دارد، گفت: این تعداد ۳.۵ درصد از دام سنگین کشور را تشکیل می دهد.

وی به وجود یک میلیون و ۲۳۹ هزار رأس گوسفند و بره که ۸.۲ درصد از دام سبک کشور را تشکیل می دهند در استان همدان اشاره کرد و در رابطه با توزیع نهاده دامی با بیان اینکه در ۹ ماه امسال امسال نسبت به ۹ ماه سال گذشته ۴۰ درصد نهاده بیشتری در استان همدان توزیع شده است، گفت: متاسفانه تولیدات بخش کشاورزی به دلیل خشکسالی کاهش داشته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان ادامه داد: واردات نمی تواند کاهش تولید نهاده دامی را پوشش دهد و بااین که ۴۰ درصد علوفه بیشتری به استان وارد شده اما باز پاسخگوی نیاز دامداران نیست.

رضوانی جلال با اشاره به اینکه برای پیش روی به سمت تولید مناسب، تهیه و توزیع نهاده های مورد نیاز دام و طیور در قالب سامانه بازارگاه به انجام می رسد، گفت: تلاش برای تامین نهاده ها اولویت است.

رضوانی جلال در ادامه به دامدار کارت و هویت گذاری اشاره کرد و با بیان اینکه دامدار کارت برای تامین نقدینگی برای واحدهای کوچک روستایی و برای دام‌های سبک است و تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود، افزود: شرط دامدار کارت داشتن دام پلاک کوبی شده است و تاکنون ۸۰ درصد دام‌های استان پلاک کوبی شده هستند.

کد خبر: ۱۳۳٬۳۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha