۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
نیمی از خرمای تولیدی استان بوشهر ظرفیت سردخانه‌ای ندارند
مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر:

نیمی از خرمای تولیدی استان بوشهر ظرفیت سردخانه‌ای ندارند

بوشهر- منفرد مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ۵۰ درصد خرمای استان بوشهر ظرفیت سردخانه‌ای ندارند.

نوذر منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استفاده از ظرفیت صادرات برای محصولات کشاورزی استان مهم‌ترین دغدغه مسئولان در زمینه فروش محصولات است و تلاش‌ها و رایزنی‌های ارزشمندی تاکنون انجام شده است.

وی افزود: خرمای دشتستان و گوجه فرنگی شهرستان دیر و دشتی دارای ظرفیت صادراتی است و اگر بسته بندی مناسبی داشته باشیم قطعا شاهد بهبود صادرات و نتیجتا سودآوری و اشتغال‌زایی خواهیم بود.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: کشور ۱۵۰ میلیون نفری روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین چین و هندوستان و افغانستان، مشتریان محصولات کشاورزی استان هستند که البته باید حجم صادرات افزایش یابد.

منفرد بر لزوم توسعه صنایع بسته بندی خرما و سایر محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: اکنون ظرفیت بسته بندی خرما در استان بوشهر حدود ۹۴ هزار تن است که تنها ۵۰ درصد ظرفیت خرمای استان را پوشش می‌دهد و باید در راستای افزایش ظرفیت بسته بندی اهتمام ورزیم.

وی بیان کرد: برای سایر محصولات کشاورزی نیز ۳۶ واحد سردخانه‌ای فعال داریم که ۲۴ هزار تن ظرفیت دارند و از این ظرفیت حدود ۱۰ هزار تن فعال هستند و بقیه ظرفیت نیز باید فعال شوند.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر ابراز داشت: به هر میزان بتوانیم بسته‌بندی با کیفیت‌تری داشته باشیم، حجم و ارزش صادرات کشاورزی بالاتر می‌رود و در این مسیر نهایت توان خود را به کار می‌گیریم.

کد خبر: ۱۳۳٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha