۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
اجرای طرح مسکن کارکنان وزارت جهاد با کمک بانک‌های مسکن و کشاورزی
معاون توسعه منابع وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

اجرای طرح مسکن کارکنان وزارت جهاد با کمک بانک‌های مسکن و کشاورزی

معاون توسعه منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح احداث صد هزار واحد مسکونی کارکنان وزارت جهاد با تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی بانک مسکن و اعتبار ۶ هزار میلیارد تومانی بانک کشاورزی اجرایی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علی‌اکبر متکان در نشست هماهنگی و تبادل نظر طرح احداث یکصد هزار واحد مسکونی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی که با حضور مسعود منصور رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و معاونین توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان‌های سراسر کشور در سالن توسعه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، بیان داشت: طی دو هفته گذشته قراردادی بین وزارت جهاد کشاورزی و بانک مسکن بسته شد که براساس آن تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی برای مسکن کارکنان وزارت جهاد کشاورزی اختصاص یافته است.

وی در ادامه افزود: علاوه بر تسهیلات بانک مسکن، ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفته تا بتوان از این تسهیلات برای ساخت مسکن کارکنان وزارت جهاد کشاورزی استفاده کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه از ۶۲ هزار از کارکنان وزارت جهاد کشاورزی، فرم (ج) ۱۸ هزار نفر سبز است، افزود: اولویت خانه‌دار شدن با افرادی است که فرم (ج) آنها در حالت وضعیت سبز قرار دارد.

متکان با بیان این که پایین بودن سطح حقوق دریافتی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی نسبت به سایر دستگاه‌ها ممکن است مشکلاتی را در بازپرداخت تسهیلات مسکن کارکنان بوجود بیاورد، تصریح کرد: کارمندی با سطح دریافتی سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان چطور می‌تواند بازپرداخت دو وام را انجام دهد، بنابراین امکان دارد برخی از کارمندان به دلیل ناتوانی در پرداخت پول قصد واگذاری امتیاز مسکن خود را داشته باشند که در نهایت صاحبخانه نمی‌شوند.

به گفته وی، برای حل این مشکل راهکارهای مختلفی وجود دارد که یکی از این راهکارها، افزایش تراکم برای پیمانکاران است تا هزینه ساخت کاهش یافته و فشار کمتری به کارکنان وزارت جهاد کشاورزی وارد شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برخی استان‌ها مثل سیستان و بلوچستان، اصفهان و کرمانشاه به مرحله کلنگ‌زنی طرح مسکن کارکنان نزدیک شده‌اند، گفت: برخی استان‌ها هنوز اقدامی در این خصوص انجام نداده‌اند، یا زمین و لیست افراد مشخص نشده و یا لیست اسامی را تحویل نداده‌اند. این استان‌ها باید سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهند چرا که کارهای مربوط به مسکن کارکنان به سرعت در حال پیگیری و انجام است.

وی ادامه داد: همچنین انتخاب پیمانکار به استان‌ها واگذار شده اما قبل از انعقاد قرارداد باید توسط وزارت جهاد کشاورزی تایید صلاحیت شوند.

متکان، با بیان این که تعداد کارکنان وزارت جهاد کشاورزی از ۱۴۲ هزار نفر در سال ۸۰ هم اکنون به ۶۲ هزار نفر رسیده و این وزارتخانه به شدت با کمبود نیروی انسانی مواجه است، اظهار امیدواری کرد؛ از طریق جذب نیرو، امریه و سایر اقداماتی که در حال انجام است، این مشکل برطرف شود به همین منظور در خصوص کمبود نیرو جلسات مختلفی با سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار کرده‌ایم.

وی در خصوص پایین بودن سطح دریافتی حقوق کارکنان وزارت جهاد کشاورزی گفت: دولت برای یکسان‌سازی حقوق کارکنان دستگاه‌های دولتی اقداماتی را در دست اجرا دارد.

کد خبر: ۱۳۳٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha