حضور بخش خصوصی در صنعت فضایی نقش آفرین است
عضو ناظر در شورای عالی فضایی:

حضور بخش خصوصی در صنعت فضایی نقش آفرین است

عضو ناظر در شورای عالی فضایی گفت: دنیا در حوزه فضایی نگاه اقتصادی معناداری دارد و ما هم در کشور باید به بخش خصوصی اجازه حضور بیشتری دهیم و این امور را خیلی حاکمیتی و در محیط بسته تعریف نکنیم.

به گزارش بازار، لطف الله سیاهکلی عضو ناظر در شورای عالی فضایی در مراسم بزرگداشت روز فناوری فضایی که در موزه ملی ارتباطات برگزار شد، افزود: باید در حوزه های علمی و اقتصادی مرتبط با صنعت فضایی چشم اندازی ترسیم شود تا جایگاه خود در ۱۰ سال آینده را بتوانیم درک کنیم.

نماینده مجلس و عضو ناظر در شورای عالی فضایی نگاه در حوزه فضا را امری پایه ای دانست و گفت : در حوزه اقتصاد حوزه فضایی نباید به بودجه های دولتی متکی بود، در غیر این صورت سرعت رشد کاهش می یابد.

سیاهکلی با اشاره به این که رابطه بین دانشگاه و صنعت فضایی نیازمند استحکام بیشتر است، گفت: ما در مجلس شورای اسلامی هم توجهی جدی به بودجه بخش فضایی داریم و قطعاً در این خصوص باید از ظرفیت بخش خصوصی و همه توانمندان استفاده شود.

مراسم بزرگداشت روز ملی فناوری فضایی با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات، سورنا ستاری معاون رئیس جمهور و دیگر مسوولان صنایع دفاعی و فضایی برگزار شد.

کد خبر: ۱۳۳٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha