۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
محرومیت ۷ هزار روستای کشور از نعمت گاز
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران مطرح کرد؛

محرومیت ۷ هزار روستای کشور از نعمت گاز

نوشهر- مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: در حال حاضر حدود هفت هزار روستا در کشور از نعمت گاز محروم هستند که گازرسانی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، مجید چگینی عصر پنجشنبه در آیین آغاز عملیات گازرسانی به سه شهر غرب مازندران با بیان اینکه ۹۸ درصد شهرها و۹۰ درصد روستاهای کشور گازرسانی شدند، افزود: این درحالی که قبل از انقلاب ۹ شهر و روستای ایران گازرسانی شده بود.

وی ادامه داد: در قبل از انقلاب دو هزار کیلومتر شبکه گازرسانی وجود داشت و اکنون بیش از هزار و ۲۶۰ شهر و ۳۵ هزار روستا از نعمت گاز بهره مند هستند.

وی با عنوان اینکه شش تا هفت هزار روستا محروم از گاز هستند، پیش بینی کرد گازرسانی به این روستاها طی دو سال آینده انجام شود و تمام کشور از این تعمت برخوردار می شوند.

محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس نیز با اشاره به اینکه موانع متعدی فراروی گازرسانی به شهرهای کوهستانی منطقه وجود داشت، گفت:با همکاری قوای مختلف پروژه گازرسانی عملیاتی شد.

وی اعتبار پیش بینی شده برای این طرح گازررسانی را ۸۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: اگر قرار است این پروژه زودتر افتتاح شود میزان برآورد بودجه آن بیش از دو هزار میلیارد تومان خواهد بود زیرا به دلیل رشد در کالاها و فهرست بها گران تمام می شود.

کد خبر: ۱۳۳٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha