۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
تخم مرغ برای فروش به مشتری، وزن نمی شود
دبیر انجمن صنفی تخم مرغ شناسنامه دار ایران:

تخم مرغ برای فروش به مشتری، وزن نمی شود

طلاکش، دبیر انجمن صنفی تخم مرغ شناسنامه دار ایران گفت: تخم مرغ ها برای فروش به مشتری وزن نمی شود اما یک شانه تخم مرغی که تامین کننده به میادین می آورد، نباید کمتر از ۱ کیلو و ۸۰۰ گرم باشد.

به گزارش بازار، فرزاد طلاکش، دبیر انجمن صنفی تخم مرغ شناسنامه دار ایران بیان کرد: تخم مرغ ریز مربوط به مرغ جوان است و درشت ها که مصرف صنعتی دارد، کیفیت پایین تری دارد چرا که پوسته نازکی دارند و متعلق به مرغ پیر است.

طلاکش همچنین گفت: تخم مرغ ریز به دلیل پوست محکم از گذشته به راه های دور فرستاده می شود. خرید و فروش در مرغداری ها به صورت کیلویی اما در شهرها به صورت دانه ای حساب می شود.

دبیر انجمن صنفی تخم مرغ شناسنامه دار ایران خاطرنشان کرد: تخم مرغ ها برای فروش به مشتری وزن نمی شود اما یک شانه تخم مرغی که تامین کننده به میادین می آورد، نباید کمتر از ۱ کیلو و ۸۰۰ گرم باشد. با توجه فشار تقاضا و حذف مرغ های پیر که توازن تولید را بر هم می زند، قیمت برای مرغداری ها نیز افزایش یافته است.

وی در رادیو گفت و گو با بیان اینکه ارزش غذایی تخم مرغ ریز و درشت تفاوتی با هم ندارند ادامه داد: باید تمامی تخم مرغ ها به صورت بسته بندی شده به مصرف کننده عرضه شود. باید به رئیس سازمان میادین میوه و تره بار گفت چرا وزن شانه های تخم مرغ از میزانی که نباید کمتر باشد، کمتر است؟ لذا قیمت باید انعطاف داشته باشد که بستگی به میزان عرضه و تقاضا و روند بازار دارد.

کد خبر: ۱۳۳٬۲۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha