۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
تبلیغات ضعیف نمایشگاه صنایع غذایی را بی فروغ کرد
بازار از نمایشگاه صنایع غذایی شهر آفتاب گزارش می دهد؛

تبلیغات ضعیف نمایشگاه صنایع غذایی را بی فروغ کرد

دومین نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی و فرآورده های کشاورزی در شرایطی در شهر آفتاب در حال برگزاری است که به گفته شرکت کنندگان تبلیغات بسیار ضعیفی از سوی مجریان انجام شده و نمایشگاه خالی از بازدیدکننده است.

بازار؛ گروه کشاورزی: دومین نمایشگاه تخصصی بین المللی صنایع غذایی و فرآورده های کشاورزی شهر آفتاب در شرایطی در حال برگزاری است که برخلاف نام خود هیچ خبری از شرکت کننده و یا بازدیدکننده خارجی در آن نیست. به عبارت دیگر به گفته غرفه داران به هیچ وجه این نمایشگاه در حدی که از آن انتظار می رفت نبوده و نیست. به طوری که کل نمایشگاه تنها در یک سالن برگزار می شود و نه تنها شرکت کنندگان چندانی حضور نیافته اند بلکه بازدیدکننده ای نیز برای بازدید از این نمایشگاه ترغیب نشده است. از سوی دیگر برای پر شدن نسبی سالن، شاهد حضور برخی صنایع غیر مرتبط مانند صنایع مبلمان، چوب و سفال در بین دیگر شرکت کنندگان و غرفه داران صنایع غذایی نیز هستیم!

تبلیغات ضعیف نمایشگاه صنایع غذایی را بی فروغ کرد

برگزاری موفق نمایشگاه در گروی تبلیغات گسترده از سوی مجریان است
مهدی عرب، فعال بخش که در حوزه تامین انواع ادویه جات از استان کرمان در دومین نمایشگاه تخصصی بین المللی صنایع غذایی و فرآورده های کشاورزی حضور یافته است در خصوص کیفیت برگزاری این نمایشگاه به خبرنگار بازار می گوید: نمایشگاه چندان خوب نیست و بازدیدکننده چندانی ندارد. به نظر می رسد تبلیغات بیشتری در این مورد باید از سوی برگزار کنندگان انجام می شد. در واقع بر اساس آنچه به ما گفته اند تبلیغات این نمایشگاه در حد تبلیغات بین شرکت های پخش بوده و برای عموم مردم هیچگونه تبلیغی صورت نگرفته است و لذا شاهد هستیم که استقبال چندانی از این رویداد نشده است.

اگرچه چند سالی است شیوع کرونا روی همه وقایع و رخدادها تاثیر گذاشته است اما انتظار می رفت مجریان فکری هم برای حضور بازدیدکنندگان می کردند تا این نمایشگاه برای شرکت کنندگان نیز ثمره بخش باشد

امیدواریم آخرین روز نمایشگاه، شاهد حضور بازدیدکننده بیشتری باشیم
منصوره اسکندریان که یکی از فعالان در حوزه خشکبار است و در این نمایشگاه حضور یافته است در خصوص وضعیت برگزاری نمایشگاه به خبرنگار بازار می گوید: بازدیدکننده نداشته است و تنها نگاه ما به آخرین روز برگزاری نمایشگاه یعنی جمعه است، امیدواریم حداقل در روز پایانی که روز تعطیل است بازدیدکننده داشته باشیم.

او می افزاید: البته درست است که چند سالی است شیوع کرونا روی همه وقایع و رخدادها تاثیر گذاشته است اما به هر حال انتظار می رفت با توجه به هزینه هایی که شده است مجریان فکری هم برای حضور بازدیدکنندگان می کردند تا این نمایشگاه برای شرکت کنندگان نیز ثمره بخش باشد.

تبلیغات ضعیف نمایشگاه صنایع غذایی را بی فروغ کرد

در این نمایشگاه با هدف ترویج برند خود و همچنین آشناسازی بازدیدکنندگان با محصولات ارگانیک حضور یافته ایم
محمد نقی پور، دیگر شرکت کننده در این نمایشگاه نیز به خبرنگار بازار می گوید: واقعیت امر این است که ما یک فروشگاه اینترنتی برای عرضه محصولات ارگانیک داریم که در واقع با هدف ترویج برند در این نمایشگاه حضور یافته ایم. از سوی دیگر با هدف فرهنگ سازی در حوزه محصولات ارگانیک در اینجا هستیم تا با ارائه محصولاتی که گواهی ارگانیک از ایران و انجمن ارگانیک اروپا دارد به نوعی بتوانیم مخاطبان را با این محصولات آشنا کنیم. با این وجود نمایشگاه چندان خوب نبوده و تا حدودی بازدیدکننده داخلی داشته ایم اما تا به این لحظه خبری از بازدیدکننده خارجی نبوده است.

به دلیل تبلیغات ضعیف مجریان نمایشگاهی، خود به شخصه برای همکاران دعوت نامه ارسال می کنیم و آنها را از برگزاری این رویداد مطلع می سازیم
محمد مرادی دیگر غرفه دار نمایشگاه که در بحث تامین خرما و انواع فرآورده های خرما فعالیت می کند معتقد است نمایشگاه خوبی نبوده است. او به خبرنگار بازار می گوید: به نظر می رسد چون این نمایشگاه از مرکز شهر تهران دور است چندان دیده نشده است و لذا برای پوشش دادن این مشکل بایستی مجریان تبلیغات گسترده ای انجام می دادند.

تبلیغات ضعیف نمایشگاه صنایع غذایی را بی فروغ کرد

او ادامه می دهد: در واقع تبلیغات به قدری ضعیف بوده که همکاران ما در تهران از این نمایشگاه خبر ندارند و ما به صورت شخصی برای مشتریان، دوستان و همکاران خود دعوت نامه ارسال می کنیم.

با توجه به خلوت بودن نمایشگاه این فرصت را داریم که غرفه و نوع کار ما از سوی بازدیدکنندگان و دیگر شرکت کنندگان دیده شود

به دلیل خلوت بودن نمایشگاه فرصت دیده شدن از سوی اندک بازدیدکنندگان و دیگر شرکت کنندگان را داریم
فرنوش رضایی، یکی دیگر از غرفه داران است که با یک ایده استارت آپی در این نمایشگاه حضور دارد. او به خبرنگار بازار در این خصوص می گوید: ما تصور می کردیم نمایشگاه با وسعت بیشتری برگزار شود با توجه به تیزری که دیده بودیم انتظار داشتیم یا در ۲ سالن برگزار شود یا اینکه حداقل این سالن پر باشد.

او می افزاید: با این وجود ما سعی داریم به نیمه پر لیوان نگاه کنیم؛ به این معنا که وقتی سالن پر باشد و یا تعداد سالن ها زیاد باشد هر بازدیدکننده ای که مراجعه می کند نمی تواند از کل غرفه ها بازدید کند اما در چنین حالتی قطعا هر بازدیدکننده ای حداقل ۲ بار از هر غرفه ای بازدید می کند پس می توان گفت کل بازدیدکننده ها ما را می بینند.

تبلیغات ضعیف نمایشگاه صنایع غذایی را بی فروغ کرد

این غرفه دار می افزاید: از دیگر نکات جالب توجه این بود که به دلیل خلوت بودن نمایشگاه، دیگر شرکت کنندگان و غرفه داران هم کار ما و نوع فعالیت ما را دیده اند و حتی زمینه ای برای همکاری با آنها ایجاد شده است. به عبارتی در این نمایشگاه با همکاران به نوعی تعامل داشتیم و این خود می تواند زمینه همکاری های آینده ما باشد به خصوص اینکه چون ما استارت آپ هستیم توجه دیگر شرکت کنندگان را بیش از دیگر غرفه ها جلب کرده ایم.

مناسب نبودن محل برگزاری نمایشگاه و عدم اطلاع رسانی، نمایشگاه را بی فروغ کرده است
جبار حسام زاده دیگر غرفه دار نمایشگاه با ضعیف خواندن نمایشگاه به خبرنگار بازار می گوید: نمایشگاه هم از نظر تعداد شرکت کننده و هم از نظر بازدیدکننده بسیار با آنچه ما انتظار داشتیم تفاوت دارد. در حالی که به عنوان مثال وقتی در نمایشگاه بین المللی شرکت می کنیم معمولا بازخورد بهتری می گیریم. به نظر می رسد مناسب نبودن محل این نمایشگاه و همچنین عدم اطلاع رسانی دقیق باعث شده است این نمایشگاهِ بی فروغ رقم بخورد.

گفتنی است دومین نمایشگاه تخصصی بین المللی صنایع غذایی و فرآورده های کشاورزی از روز سه شنبه ۱۲ بهمن تا جمعه ۱۵ بهمن ماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب از ساعت ۱۰ الی ۱۷ در حال برگزاری است و بازدید برای عموم آزاد است.

کد خبر: ۱۳۳٬۲۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha