۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
تشکیل سبد انرژی، راهکار افزایش امنیت انرژی
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی مطرح کرد

تشکیل سبد انرژی، راهکار افزایش امنیت انرژی

صالحی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با اشاره به لزوم تشکیل سبد انرژی برای افزایش امنیت، چینش سبد انرژی در ایران را به دلیل وجود متغیرهای فراوان از جمله تورم دشوار دانست.

به گزارش بازار، علی اکبر صالحی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در مراسم افتتاحیه هفتمین کنگره نفت و نیرو به خلأ وجود یک مرجع برای هم‌افزایی در حوزه انرژی در کشور اشاره و بر برنامه‌ریزی پویا، برای مواجه با اتفاقات غیر قابل پیش بینی مانند همه‌گیری کووید-۱۹ تأکید کرد.

صالحی از لزوم تشکیل سبد انرژی برای افزایش امنیت انرژی سخن گفت و چینش سبد انرژی در ایران را به دلیل وجود متغیرهای فراوان از جمله تورم، دشوار دانست.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی، اقتصاد نفتی نروژ با ایران را مقایسه کرد و گفت: جمعیت نروژ ۶ میلیون نفر است که این رقم حدود یک چهاردهم جمعیت ایران است. این کشور استفاده از درآمدهای نفتی را در بودجه جاری خود جز موارد ضروری، ممنوع اعلام کرده است و شعار آن‌ها تبدیل سرمایه‌های زیرزمینی به دارایی‌های روی زمین است. این کشور بالای یک تریلیون دلار ذخایر انرژی دارد و آن را برای نسل‌های آینده سرمایه‌گذاری خواهد کرد این در حالی است که ما به جای آینده‌نگری، استراتژی سعی و خطا را در پیش گرفته‌ایم.

هفتمین کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو (IPEC ۲۰۲۰) در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد. این کنگره در روزهای ۱۱ و ۱۲ بهمن در هفت بخش با موضوعات؛ ۱. نگاه یکپارچه و مدل بهینه توسعه پتروپالایشگاه‌ها ۲. نظام حکمرانی صنعت گاز و تأثیر آن بر اقتصاد و امنیت ملی ۳. رگلاتوری صنعت برق و چالش‌های بخش غیردولتی در تولید برق ۴. تأثیر توسعه خودروهای برقی و انرژی‌های نو در آینده مصرف بنزین و نفت و گاز ۵. آینده تولید برق خورشیدی در ایران ۶. تعریف و جایگاه رگلاتوری در صنعت پتروشیمی و نقش و ضرورت وجودی NPC ۷. روش‌های نوین تأمین مالی و ظرفیت‌های بازار سرمایه، برگزار شد.

کد خبر: ۱۳۳٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha