۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۷
فیفا از ربات کمک داور در قضاوت بازی پیش روی چلسی استفاده خواهد کرد
تازه های فناوری؛

فیفا از ربات کمک داور در قضاوت بازی پیش روی چلسی استفاده خواهد کرد

فیفا با صدور بیانیه ای از استفاده رسمی ار ربات کمک داور در بازی روز پنجشنبه تیم چلسی در ابوظبی خبر داد.

به گزارش بازار، چلسی اولین باشگاه لیگ برتری در اروپا خواهد بود که فناوری جدید «ربات داور» فیفا را در جام جهانی باشگاه‌ها که قرار است در ابوظبی برگزار شود، آزمایش خواهد کرد. هدف از استفاده از این فناوری جدید، ردیابی بدن، تصمیم گیری خودکار در آفساید در عرض نیم ثانیه، پایان دادن به تاخیرهای طولانی مرتبط با کمک داور ویدیویی (VAR) اعلام شده است.

فیفا امیدوار است که پس از آزمایش "موفقیت آمیز" در لیگ عرب، به طور کامل از این فناوری در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که در ماه نوامبر آغاز خواهد شد، استفاده نماید.

لازم به ذکر است، در جریان برگزاری جام جهانی باشگاه ها که از روز پنجشنبه این هفته آغاز خواهد شد، قرار است ربات کمک داور برای نخستین بار در یک بازی رسمی مورد آزمایش قرار گرفته و چلسی نخستین باشگاهی خواهد بود که این ربات کمک داور، بازی آن را داوری خواهد کرد.

سیستم تصمیم گیری نیمه اتوماتیک از ۱۲ دوربین جایگذاری شده در سقف ورزشگاه استفاده کرده تا از این طریق، حرکت همه بازیکنان و توپ را به تصویر بکشد.

این فناوری یک اسکلت متحرک از بازیکنان را از طریق ۲۹ نقطه حاصل از داده های اطلاعاتی ایجاد می کند که می توان از این اطلاعالت با سرعت ۵۰ بار در ثانیه، برای برقراری تماس جهت تشخیص صحیح آفساید دسترسی داشت.

اگر بازیکنی در موقعیت آفساید باشد، سیستم ردیابی در عرض نیم ثانیه به اپراتور VAR هشدار می دهد.

یوهانس هولزمولر، مدیر فناوری و نوآوری فوتبال فیفا در این خصوص توضیح داد: وقتی توپ وارد جریان بازی می‌شود، نرم‌افزار هوش مصنوعی می تواند به سرعت سیگنال اطلاعاتی خود را به‌طور خودکار به VAR ارسال کند.

وی افزود: ما یک دستیار متعهد VAR خواهیم داشت که می‌تواند داده‌های آفساید را پردازش کرده و می توان با سرعت بسیار بالا، بازیکنی که وارد محدوده آفساید شده را تشخیص دهد.

کد خبر: ۱۳۳٬۲۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha