۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
اجرای کشت قراردادی گندم و چغندرقند در مزارع کشاورزی همدان
رئیس سازمان جهادکشاورزی همدان اعلام کرد:

اجرای کشت قراردادی گندم و چغندرقند در مزارع کشاورزی همدان

همدان - رضوانی جلال، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان از اجرای کشت قراردادی گندم و چغندرقند در مزارع کشاورزی این استان در سال زراعی جدید خبر داد.

منصور رضوانی جلال در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی منابع آب و خاک رو به کاهش است و باید از منابع به درستی استفاده کنیم، گفت: همدان در بهره وری بخش کشاورزی جزو استان‌های نخست کشور است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان افزود: وزیر جهاد کشاورزی با هدف ارتقاءبهره وری و افزایش سطح عملکرد کشاورزی قرار دادی را در ۱۷ استان تکلیف کرده که در هفت استان به عهده شرکت بازرگانی دولتی است و در ۱۰ استان دیگر به عهده سازمان تعاون روستایی است.

رضوانی جلال افزود: بر همین اساس در استان همدان در حوزه گندم و چغندر قند کشت‌های قراردادی مدنظر قرار گرفته تا به این شکل الگوی کشت رعایت شود.

وی اظهار کرد: در سال جاری برای کشت قراردادی گندم در مزارع آبی، کود در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد تا پس از برداشت محصول هزینه آن را پرداخت کنند؛ بدین ترتیب میزان عملکرد در واحد سطح افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان در راستای جهش تولید گندم و جو و محصولات استراتژیک ورود کرده و تفاهمنامه‌ای در این راستا امضا شده است، افزود: سال گذشته این طرح در چهار استان کشور اجرایی شد و امسال به ۱۵ استان افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه براساس این قرارداد محصولاتی از جمله گندم، جو، نخود، عدس، علوفه و گلرنگ به صورت دیم کشت شد، ادامه داد: اجرای طرح جهش تولید بر اساس یک برنامه پنج ساله در ۶.۵ میلیون هکتار از دیم‌زارهای کشور هدفگذاری شده است

کد خبر: ۱۳۳٬۱۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha