۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
بانک‌ها و شرکت‌های دولتی برای پرداخت حقوق نجومی بستر قانونی ایجاد می‌کنند
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

بانک‌ها و شرکت‌های دولتی برای پرداخت حقوق نجومی بستر قانونی ایجاد می‌کنند

میرتاج الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: پرداخت های نجومی بر اساس مصوب هیات مدیره بانک ها و شرکت های دولتی بستر قانونی به خود می گیرند.

به گزارش بازار، سید محمدرضا میرتاج الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان آغاز تحقیق و تفحص از پرداخت حقوق های نجومی در دستگاه های اجرایی گفت: 12 نفر از نمایندگان عضو گروه تحقیق و تفحص هستند و ریاست آن ببر عهده مالک شریعتی است.

وی از برگزاری جلسات مرتبط با این موضوع در مجلس گفت و بیان کرد: آخرین جلسه‌ ای که در این زمینه برگزار کردیم با مدیران عامل بانک های دولتی بود. گزارش های واصله درباره حقوق های نجومی نشان می دهد شرکت ها و بانک های دولتی پرداخت های نامتعارف دارند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با تصریح بر این موضوع که متأسفانه پرداخت های نامتعارف بستر قانونی به خود می گیرند، اظهار کرد: اعضای هیئت مدیره شرکت ها و بانک های دولتی درباره پرداخت حقوق های نجومی و یا پاداش های نامتعارف تصمیم می گیرند.

وی افزود: در کارگروه تحقیق و تفحص مشخص شد در بودجه سال جاری سقفی برای پرداخت حقوق ها در نظر گرفته شده بود که حدود 33 میلیون تومان است. از همه بانک ها درخواست کردیم گزارش دهند آیا پرداخت بالاتر از 33 میلیون تومان داشته ‌اند یا خیر. بعضی از بانک ها بر مبنای برخی از ضوابط پرداخت از جمله حق مأموریت و حق پاداش پرداخت های بیشتری داشتند.

حجت الاسلام میرتاج الدینی درباره نحوه کار برای تحقیق و تفحص از پرداخت های نجومی گفت: هرکدام از اعضای تیم تحقیق و تفحص مأموریت و مسئولیت بررسی یک یا دو بانک را بر عهده می گیرند و این کار با حضور میدانی و بررسی گزارشات از خود بانک ها انجام می شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنچه در گروه تحقیق و تفحص دنبال می شود کاملاً ضابطه مند است اظهار کرد: فعالیت های تیم تحقیق و تفحص در راستای قوانین و مقرراتی است که مجلس و دولت مصوب کرده است.

کد خبر: ۱۳۳٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha