۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۲
انحصارزدایی فصل نوین بازار سرمایه
مدیرعامل کارگزاری تازه‌ وارد ‌به بازار مطرح کرد

انحصارزدایی فصل نوین بازار سرمایه

خوشبختانه این روزها با رفع انحصار در تأسیس نهادهای مالی جدید انگیزه‌ خوبی در فعالان بازار سرمایه به وجود آمده تا بتوانند فعالیت‌های نو و خلاقانه‌ای ‌ را در بازار سرمایه داشته باشند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، محمدعلی شریفی‌نیا مدیرعامل کارگزاری در حال تاسیس پویان درباره مراحل اخذ مجوز شرکت کارگزاری تحت عنوان پویان گفت: آخرین مجوزصادر شده برای شرکت‌های کارگزاری مربوط به سال ۸۸ بوده و پس از آن مجوز جدیدی مبنی بر تاسیس شرکت کارگزاری صادر نشده بود که خوشبختانه ما به عنوان یک شرکت کارگزاری موفق به اخذ مجوز موافقت اصولی شدیم.

محمدعلی شریفی‌نیا با اشاره به اینکه نام کارگزاری پویان قطعی نیست، افزود: این شرکت صد در صد خصوصی است و تیم اجرایی این شرکت را فعالان بازاری تشکیل می‌دهند که به صورت کاملا خصوصی برای تاسیس کارگزاری تقاضا داده و در نهایت موفق به دریافت مجوز تاسیس شدند.

فرایند کار چگونه گذشت؟
وی عنوان کرد: تغییر قوانین، ترکیب سهامدارها، سرمایه و مشخص نبودن برخی اقدامات، کار را سخت کرده بود اما از زمانی که مصوب شد کسانی که خواهان دریافت مجوز هستند طبق یک آیین‌نامه مشخص و معین باید اقدام به دریافت مجوز کنند، طبق این آیین نامه، روند کار تا اندازه‌ای راحت تر شد و توانستیم افراد خود را طی فرایندی انتخاب و معرفی کرده و نقشه راه یا طرح کسب‌وکار و همچنین ایده‌های خود را عنوان کنیم.

فرایند درخواست تا صدور مجوز
شریفی‌نیا درباره مدت زمان فرایند درخواست تا صدور مجوز بیان کرد: زمانی که کارهای مربوط به مشخص شدن افراد، نقشه راه، مصاحبه و مطالعه طرح کسب و کار تکمیل شد، حدود یک تا یک ماه و نیم زمان برد تا موفق به دریافت مجوز تاسیس شویم.

فصل نوینی در بازار سرمایه
مدیرعامل کارگزاری در حال تاسیس پویان در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: در حال حاضر روند فعالیت‌ها بسیار شفاف شده است و فصل نوینی در بازار سرمایه ایجاد شده تا افراد جدید با ایده های جدید وارد بازار شده و به پویایی و حجم بازار سرمایه کمک کنند.

به گفته شریفی نیا؛ خوشبختانه این روزها انگیزه‌های خوبی برای فعالان بازار سرمایه وجود دارد تا بتوانند به نوعی سهامدار کارگزاری شده و فعالیت‌های خوبی را در بازار سرمایه داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: این فرآیند بسیار شفاف و در سایت سازمان بورس شرایط آن مشخص است. هر کسی که شرایط آن را دارد می‌تواند اقدام و مجوز کارگزاری بگیرد که این فصل نوینی در بازار سرمایه ایران است.

وی افزود: در سنوات گذشته ادعا بر این بود که تعداد کارگزاری‌ها زیاد است و لازم به صدور مجوز جدیدی نیست در صورتی که از نظر من این درست نیست و طبق آمار موجود عمده کار توسط ۲۰ کارگزاری (از ۱۰۸ کارگزار موجود) انجام می شود. این نشان دهنده این است که سایر کارگزاری‌ها عزمی برای ورود به بازار کار عمومی بازار سرمایه ندارند. دادن مجوزهای جدید نقطه عطفی خواهد بود تا افراد جدید با ایده های نو وارد بازار شوند که به پویایی آن کمک خواهد کرد.

مدیرعامل کارگزاری در حال تاسیس پویان اظهار کرد: در صورت کنار گذاشتن سهامداران سهام عدالت، تعداد افراد کمی درگیر بازار سرمایه هستند زیرا تعداد کارگزارانی که خدمت و آموزش‌های لازم را داده تا افراد بیشتری وارد بازار سرمایه شوند، بسیار کم بوده است.

وی پیشنهاد داد: با ایجاد انگیزه در افرادی که ایده‌های جدید در زمینه کسب و کار بازار سرمایه دارند به طور قطع می‌توان به شاخصه‌های توسعه یافتگی یک کشور و توسعه بازار کمک بسیاری کرد.

سخن آخر
شریفی‌نیا با بیان اینکه تمرکز باید روی آموزش فعالان بازار که ذی نفعان بازار به شمار می‌آیند باشد، عنوان کرد: بازار سرمایه کشور بکر است و می‌توان آن را با برنامه‌های درست و دقیق و با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید توسعه داد. و در صورتی که سازمان اجازه فعالیت به کسانی که ایده‌ها و انرژی جدید دارند بدهد، به طور قطع راه درست را پیش خواهد رفت.

کد خبر: ۱۳۳٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha