۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
لزوم دوری از روش‌های سنتی کشت محصولات کشاورزی در همدان
استاندار همدان تاکید کرد:

لزوم دوری از روش‌های سنتی کشت محصولات کشاورزی در همدان

همدان - استاندار همدان بابیان اینکه با دانش بنیان کردن محصولات کشاورزی باید از شیوه و روش‌های سنتی کشاورزی فاصله بگیریم، گفت: باید به الگوی و روش جدید کشت توجه شود.

به گزارش بازار؛ علیرضا قاسمی فرزاد کمبود آب و خشکسسالی یکی از مشکلات استان همدان دانست که در صورت عدم مدیریت به بحران تبدیل می‌شود و تاکید کرد: حداقل ۷۰ درصد منابع آبی صرف بخش کشاورزی و ۱۰ درصد صرف آب شرب می‌شود و در اغلب شهرستان‌ها مشکل آب داریم.

وی با اشاره به اینکه باید برای آب بخش کشاورزی و آب شرب تدابیری اتخاذ شود، ادامه داد: در فصل سرما نیاز به یک هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه و در فصل گرما نیاز به یک هزار و ۸۰۰ لیتر آب در ثانیه داریم و آبرسانی از سد تالوار به شدت پیگیری می‌شود و از طرفی مردم باید در مصرف آب نهایت صرفه جویی را داشته باشند.

قاسمی فرزاد در رابطه با دانش بنیان کردن محصولات کشاورزی با اشاره به اینکه باید از شیوه و روش‌های سنتی کشاورزی فاصله بگیریم، ادامه داد: کشاورزان در گذشته محصولات کشاورزی را به شکل غرق آبی و یا دیم می‌کاشتند اما در دانش بنیان کردن کشاورزی به فرآوری، نوع خاک، نوع محصول، بهره وری بالا، میزان مصرف آب و محیط کاشت توجه می‌شود، تا میزان بهره‌وری بالا برود و آلایندگی در خاک و آب را کاهش پیدا کند.

استاندار همدان اضافه کرد: استان همدان استانی کم است و خشکسالی اخیر مزید بر علت شده و باید به الگوی کشت و روش جدید کشت توجه شود.

قاسمی فرزاد به اهمیت کشت گلخانه‌ای اشاره کرد و با بیان اینکه حداقل ۲۰ شرکت دانش بنیان در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی ایجاد شده است، ادامه داد: همچنین برای فعالیت‌های جهاد کشاورزی از مدیر و مدیرانی بهره می‌گیریم که به شیوه‌های جدید اعتقاد داشته باشند.

وی با بیان اینکه استفاده از سموم به ویژه در بخش گلخانه‌ای باید در حد استانداردهای بین المللی باشد، افزود: محصولات گلخانه‌ای صادراتی هستند و باید تلاش کنیم محصولات کشاورزی برگشت نخورند.

کد خبر: ۱۳۲٬۹۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha