۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
بخشنامه حذف ضامن در اخذ تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران

بخشنامه حذف ضامن در اخذ تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران

بانک توسعه صادرات ایران بخشنامه داخلی عدم نیاز به ضامن در پرداخت تسهیلات خرد برای کارکنان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی را صادر کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، این بانک در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۰ طی بخشنامه داخلی شماره ۰۱۸/۰۷/۲۹۵ / ب ر و در اجرای دستورات مقام عالی وزارت امور اقتصادی و دارایی در جلسه مدیران ارشد نظام بانکی کشور مورخ نهم بهمن ماه ١٤٠٠ و همچنین بخشنامه مورخ ۲۹ دی ماه معاون محترم امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی، موضوع "عدم نیاز به ضامن در پرداخت تسهیلات خرد برای کارکنان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی" را به شعب و واحدهای داخلی خود ابلاغ کرد.

در این بخشنامه تاکید شده است که مدیریت امور شعب و بازاریابی (بر اساس اعلام شعب تابعه) و معاونت اعتبارات در صورت وجود جامعه هدف (موضوع بند های ۱ و ۲ در جدول ضمیمه نامه شماره ۶۲/۱۸۰۴۹۲ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۹ وزارت امور اقتصادی و دارایی)، مراتب را در اسرع وقت جهت اقدام لازم به مدیریت امور برنامه ریزی و بهبود روشها اعلام نمایند.

در بخش دیگری از این بخشنامه آمده است واحدهای بانک نسبت به انجام موارد ذیل حداکثر ظرف ۲۴ ساعت اقدام کرده و گزارش آن را ارسال نمایند:
١-در اجرای موضوع مذکور، بخشنامه داخلی آن بانک و همچنین فرآیند و جزئیات اقدام شعب، در پایگاه اطلاع رسانی بانک متبوع، درج و به نحو مقتضی به اطلاع عموم مشتریان و مسئولین شعب برسد.
٢- کلیه واحد های بازرسی موظفند با تشکیل هیأت ویژه نسبت به بازرسی سرزده و همچنین نظارت مستمر بر حسن اجرای بخشنامه مذکور اقدام نمایند.
٣- آدرس سامانه رسیدگی به شکایات آن بانک و همچنین آدرس سامانه نظارت مردمی وزارت متبوع
(bazresi.mefa.ir) در پایگاه اطلاع رسانی و همچنین کلیه شعب بانک به نحو مقتضی در اختیار مشتریان محترم قرار گیرد.
٤-کلیه شکایات مردمی در خصوص موضوع مذکور ظرف مدت ۴۸ ساعت رسیدگی و ضمن برکناری متخلفان احتمالی، مراتب به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری و حسب مورد به کمیته های انضباطی اعلام گردد. مراجع رسیدگی مذکور موظفند با قید فوریت نسبت به صدور رأی اقدام نموده و نتیجه را به این مرکز اعلام نمایند.

کد خبر: ۱۳۲٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha