نمایشگاه بین‌المللی گردشگری فرصت‌های مغفول این صنعت را معرفی می‌کند
رئیس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق ایران:

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری فرصت‌های مغفول این صنعت را معرفی می‌کند

عبدالملکی، رئیس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق ایران تأکید کرد باید از فرصت نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برای معرفی پتانسیل‌های مغفول صنعت گردشگری استفاده کرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق ایران با تأکید بر اهمیت برپایی نمایشگاه‌های گردشگری در توسعه اقتصاد جهانی گفت: براساس بررسی‌های انجام شده برپایی نمایشگاه‌ها هر ساله حداقل ۳۰۰ میلیارد دلار درآمد به‌طور مستقیم عاید اقتصاد جهانی می‌کنند.

علی‌اکبر عبدالملکی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران افزود: نباید رویدادهای ملی و بین‌المللی از جمله نمایشگاه گردشگری را دست‌کم گرفت. این نمایشگاه زمینه شناساندن پتانسیل‌های بخش‌ها و دست‌اندرکاران مختلف صنعت گردشگری به یکدیگر را فراهم می‌کند. بسیاری از این ظرفیت‌ها مغفول و ناشناخته باقی مانده‌اند و فرصت برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی برای شناساندن این فرصت‌های مغفول است. این امر به توسعه و رشد پایدار صنعت گردشگری منجر خواهد شد.

او ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌ها به ویژه در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی به پویایی اقتصاد بومی و البته به توسعه و رونق صنعت گردشگری و نیز حفظ و ارتقاء سطح اشتغال ملی منجر خواهدشد.

عبدالملکی با بیان اینکه فرصت برگزاری این نمایشگاه با توسعه گردشگری و توریسم بازرگانی رابطه نزدیکی دارند گفت: در این دوره با وجود مشکلات کرونا کشورهایی نظیر ترکیه، عراق و چند کشور آفریقایی در نمایشگاه حاضر شده و حدود ۴۵۱ شرکت در این رویداد حضور دارند.

او با اشاره به غرفه کمیسیون گردشگری اتاق ایران در این نمایشگاه بیان کرد: کمیسیون گردشگری برای سومین سال در این نمایشگاه شرکت کرده و ما تلاش می‌کنیم علاوه بر معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری به فعالان اقتصادی صنعت گردشگری، پاسخگوی سؤالات و مشکلات آن‌ها نیز باشیم.

عبدالملکی با اشاره به تشکیل ۱۵ کمیته تخصصی در کمیسیون گردشگری اتاق ایران تأکید کرد: از جمله این کمیته‌ها می‌توان به کمیته‌های گردشگری سلامت، اقتصاد هنر، ورزش، گردشگری خوراک و ... اشاره کرد. بر اساس همین دسته‌بندی شرکت‌هایی که در این حوزه‌ها مشکلاتی دارند مشکلات خود را به کمیسیون منتقل کرده و ما بعد از بررسی در کمیسیون آن را از طریق شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی دنبال خواهیم کرد.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از روز شنبه نهم بهمن‌ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در ۱۰ سالن افتتاح شده و تا روز سه‌شنبه، دوازدهم بهمن‌ماه ادامه دارد. ساعت بازدید از این نمایشگاه از ۹ صبح تا ۱۷ عصر است.

کد خبر: ۱۳۲٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha