۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
تعهد اشتغال قزوین ۱۰۴ درصد تحقق یافت/ کاهش ۲۸ درصدی تعدیل نیرو
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین:

تعهد اشتغال قزوین ۱۰۴ درصد تحقق یافت/ کاهش ۲۸ درصدی تعدیل نیرو

قزوین - سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: تعهد اشتغال استان در سال گذشته ۱۶ هزار و ۳۷۵ نفر بود که ۱۷ هزار و ۱۸۳ نفر اشتغالزایی معادل ۱۰۴.۹ درصد تحقق یافت.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین، رضا گروسی با اشاره به افزایش ۶.۷ درصدی بیمه شدگان جدید استان، گفت: میزان بیمه‌های جدیدالورود ثبت شده تامین اجتماعی استان در ۱۱ ماهه سال ۹۸ برابر با ۱۱ هزار و ۷۰۲ نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ (۱۰ هزار و ۹۶۱ نفر)، ۶.۷ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری استان، افزود: این نرخ در پاییز سال گذشته، ۱۰.۲ درصد بوده که نسبت به پاییز سال ۹۷ (۱۱.۱ درصد)، ۰.۹ درصد کاهش داشته است.

گروسی گفت: این رقم در کشور معادل ۱۰.۶ درصد است که از پایین بودن نرخ بیکاری استان در مقایسه با میانگین کشوری حکایت دارد. 

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد: در سال ۹۸ تعداد پنج هزار و ۹۴۳ نیرو از سوی واحدهای تولیدی استان تعدیل شده است که نسبت به سال ۹۷ (هشت هزار و ۲۳۸ نفر)، ۲۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی (کارا)، گفت: در راستای حمایت از اشتغال و سرمایه گذاری در مناطق روستایی، از مجموع ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی بیش از ۲۰۹ میلیارد تومان تسهیلات معادل ۷۵ درصد به یک هزار و ۵۵۷ طرح روستایی پرداخت شد.

گروسی گفت: بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید این تسهیلات را پرداخت کرده و برای سه هزار و ۶۰۷ نفر در استان فرصت شغلی فراهم ساخته اند.

کد خبر: ۱۳٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha